آیت الله نوری همدانی: صوفیه فرقه ای باطل و دشمن اهل بیت است | عاملان جنایت تهران سریعتر مجازات شوند

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی صوفیه را فرقه ای باطل، انحرافی و دشمن اهل بیت(ع) دانست و خوستار مجازات قاطعانه و سریع عاملان جنایت تهران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حادثه هولناک دروایش داعی در تهران، شهادت چند مأمور انتظامی و بسیجی را تسلیت گفت و از مسؤولان خواست هرچه سریعتر عاملان این جنایت را مجازات کنند.

وی افزود: درسال گذشته در بحث فقهی به مناسبت وقف بر فرق عرض کردم که صوفیه یک فرقه انحرافی است،  ببیش از ۷۰ فرقه صوفیه وجود دارد که هر کدام دیگری را تکفیر و تخطئه می کنند، وجوه مشترک این فرقه ها این است که بر اساس روایات دشمن اهل بیت(ع) هستند، محقق اردبیلی در حدیقه الشیعه و صاحب وسائل در رساله جداگانه ای انحرافات این فرقه را بیان کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: دشمنان اسلام چنین فرقه هایی را در مقابل اهل بیت(ع) به وجود آورنده اند، صوفیه فرقه ای باطل هستند و به وجود آمدند که با ظاهر الصلاح بودن مردم را فریب دهند.

وی ادامه داد: این فرقه با چهره سازی کرامات و سخنان اهل بیت(ع) را سرقت کرده و به نام خود چاپ می کنند تا جامعه را فریب دهند، شکی نیست که این فرقه انحراف دارد؛ از قدیم دشمنان اهل بیت(ع) چنین فرقه هایی را ایجاد می کردند تا فعالیت این بزرگواران را تحت الشعاع قرار دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان کسی که از فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن دور باشد مرتکب هر جنایتی می شود، ابراز داشت: این افراد برای دفاع از کشور کاری نمی کنند و تنها دل به چله نشینی، کشکول و امثال آن دل خوش کرده اند و اظهار محبت آن ها ظاهری است.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی تبلیغ و پرده پوشی می کنند تا حقایق را بپوشانند، جریان اخیر تهران و به شهادت رساندن حافظان امنیت مسأله ای دردناک است که عاملان آن باید قصاص و مجازات شوند، این کار تنها کشتن یک نفر نیست بلکه افساد فی الارض است؛ به قوای انتظامی تسلیت می گوییم که همواره فداکارانه برای تأمین امنیت جامعه ایثارگری می کنند.

این مرجع تقلید تعبیر برخی از مسؤولان مبنی بر عاقل و معتدل دانستن این فرقه ها را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: این فرقه ها باطل و منحرف هستند و دروغ می گویند، این افراد با انقلاب نبودند و در دوران دفاع مقدس هم حضور نداشته اند.

وی همچنین نسبت به خطر عرفان های کاذب در جامعه هشدار داد و اضافه کرد: عرفان حقیقی در کلام و بیان اهل بیت(ع) بیان شده و راه سعادت بشر تبعیت از این بزرگواران است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 3 =