آیت الله علوی گرگانی: هرکسی نمی تواند درباره اهل بیت قلم فرسایی کند

حضرت آیت الله علوی گرگانی نگارش مطالب متقن و موثق در زمینه معارف اهل‌بیت(ع) را امری مهم و حساس خواند و گفت: هرکسی نمی تواند درباره اهل بیت(ع) قلم فرسایی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان مرکز تخصصی امام کاظم(ع) با اشاره به لزوم برداشتن گام های علمی در مسیر نشر معارف اهل بیت(ع) اظهار داشت: نشر و نگارش کتاب در زمینه اهل‌بیت(ع) امری مبارک و شایسته تقدیر است و باید در جامعه ادامه پیدا کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم داشتن صلاحیت‌های لازم در امر نگارش کتاب پیرامون اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: مؤلفی که می خواهد در این زمینه وارد شود نیاز به شایستگی هایی دارد و هرکسی نمی تواند در مورد خاندان پیامبر قلم فرسایی کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این مسأله است که تأکید می کنیم باید این شاخص مهم به ‌درستی سنجیده شده و از وجود صلاحیت اطمینان حاصل شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود نگارش مطالب متقن و موثق و آثار مکتوب در زمینه معارف اهل‌بیت(ع) را امری مهم و حساس خواند و یادآور شد: در مورد نگارش کتاب و آثار مکتوب دیگر نیز باید به مطابقت با حق و واقع توجه کرده و از بیان مطالب سست و بی‌پایه دوری کرد.

وی تصریح کرد: در باب نوشتن و نگارش کتاب درباره ائمه عصمت و طهارت(ع)، این علمای دین هستند که باید محل ارجاع و رجوع نویسندگان باشند تا مطالب غیر موثق و سست و کم‌مایه در آن‌ها ورود پیدا نکند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید دوباره بر لزوم تألیف آثار متقن در مورد اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: آنچه که در زمینه مناقب و فضایل اهل‌بیت(ع) نوشته می شود امیدوارکننده و مایه خرسندی است ولی باز هم نیاز به دقت بیشتری دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 14