حضرت زهرا(سلام الله علیها) در کلام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله)

مقام فاطمه زهرا(س) در خور آن است که عقول برجسته انسانهای بزرگ در اصلی ترین رشته های تفکرات ایشان بیندیشند و زبانهای فصیح ترین و بلیغ ترین گویندگان، شعرا و سرایندگان آن اندیشه ها را در قالب کلمات بیاورند…شناخت و معرفت به شخصیت های آسمانی، از هر راهی، به سرانجامی متفاوت می انجامد. درس آموزی و الگوبرداری، حتی در معرفت اندوزی نسبت به اولیاء الله و ائمه دین، از راه کلام بزرگان و فقهای دین و اندیشمندان مذهب، بی شک، معرفتی ناب تر برایمان به ارمغان خواهد داشت. از این رو، به مناسبت، چند فراز از بیانات امام خامنه ای در توصیف شخصیت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) را در ادامه با هم می خوانیم: – بنده به عنوان یک گوینده و یک روحانی سالها از فاطمه زهرا(س) حرف زده ام و شاید صدها ساعت در باره این مخدره صحبت کرده ام و همه ما به فضایل معنوی فاطمه زهرا(س) و به خصلتهای انسانی فاطمه زهرا(س) توجه کردیم اما به این که باید یک الگوی زنده و مجسم و روشن از زن مسلمان امروز در اختیار بینندگان دنیا بگذاریم خیلی توجه نکردیم.(۱)

– فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت پیغمبر(ص) برای خلافت علی بن ابیطالب(ع) به یک مبارزه مستمر شبانه روزی دست زد و کسی نمی تواند منکر آن بشود. (۲)
– مقام فاطمه زهرا(س) در خور آن است که عقول برجسته انسانهای بزرگ در اصلی ترین رشته های تفکرات ایشان بیندیشند و زبانهای فصیح ترین و بلیغ ترین گویندگان، شعرا و سرایندگان آن اندیشه ها را در قالب کلمات بیاورند. (۳)
– از خود پیغمبر اکرم(ص) که پدر و مربی این مخدره بزرگوار بود تا امیرالمؤمنین(ع) که همسرش بود و تا فرزندان او ائمه معصومین (علیهم السلام) هر کدام راجع به زهرای اطهر(ع) جمله ای سخن گفتند، آن را با زبان تعظیم و ستایش بیان کردند و این نشان دهنده مقام والا و توصیف ناشدنی آن حضرت است. (۴)

– این دختر جوان – حضرت فاطمه(س) و این بانویی که در هنگام شهادت ۱۸ سال داشت آن قدر به نماز ایستاد و عبادت کرد که پاهای مبارکش ورم کرد. (۵)
– این دختر در آن دوران سخت [شعب ابیطالب] همان فرشته نجات پیغمبر بود. (۶)
– «سمیت الزهراء زهراء لانها تزهر لامیرالمؤمنین(ع) فی النهار ثلاث مرات بالنور» فاطمه را زهرا نامیدند چون روزی سه بار در چشم علی(ع) می درخشید. (۷)
– برکات فاطمه زهرا(س) را ما در عین آشنایی و معرفت و ارادت به آن بانوی دو عالم در سر تا سر ایام حیات خودمان در جلوه های گوناگون زندگی مشاهده کردیم. (۸)
– راه علی(ع) و فاطمه(س) و راه ائمه (ع) امروز همان راه امام خمینی(ره) است. (۹)
– روز به روز، نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا(س) آشکارتر خواهد شد. (۱۰)


پی نوشت :

۱) ستودگان و ستایشگران، سخنان مقام معظم رهبری، ص ۳۷.
۲) همان، ص ۳۹.
۳) همان، ص ۴۱.
۴) همان، ص ۴۲.
۵) همان.
۶) همان، ص ۴۳.
۷) همان، ص ۴۴ روایت نقل شده از بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۱۱.
۸) همان. ص ۴۶.
۹) همان، ص ۴۷.
۱۰) همان، ص ۴۶.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 3 =