عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جمع کمیته پیگیری مطالبات مردمی اتاق تبلیغ خراسان: کشور نیازمند جراحی در مقابله با فساد است.

دکتر دهقان شب گذشته در جمع کمیته مطالبات مردمی اتاق تبلیغ خراسان گفت :کشور نیازمند جراحیست و علیرغم اینکه بارها رهبری در خصوص ثروت اندوزی مسئولان و فسادهای اقتصادی تذکر دادند اما مسئولان اجرایی کشور راه خودشان را رفتند!

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: اصل حرف مردم مقابله با فساد است نه آشوب!… برخی مسئولان امید مردم را با حقوق های نجومی و زندگی های شاهانه ناامید نکنند!…. اصل ۱۴۲ قانون اساسی که میثاق ملی نام گرفت هم متاسفانه اجرایی نشد.

وی ادامه داد: مسئولان اشرافی که بعضا بر کشور حاکم شدن هر مشکلی که در کشور ایجاد می شود را به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب نسبت می دهد در حالیکه بروز این مشکلات به عملکرد ناسالم خودشان بر می گردد! لذا به کمک مرکز پژوهش ها طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین به بیت المال را آماده کردیم… اگر ظن قوی در خصوص اموال نامشروع مسئول و مدیری باشد پیگیری می شود و تا این اموال به بیت المال برگردد.البته راه برای ارائه نظرات باز است و از نظرات فنی همه صاحب نظران در تکمیل و اصلاح این طرح استقبال می کنیم تا طرح را تقدیم هیات رئیسه مجلس نماییم.

وی گفت: اصل ۴۹ هم متاسفانه مانند اصل ۱۴۲ اجرا نشده، که ما با استناد به دو اصل مذکور اقدام به نوشتن این طرح کردیم تا اجرای قانون تسریع یابد…. این طرح پاسخی به خواست اجتماعی مردم است!…البته بخش قابل توجهی از مسئولان ساده زیست و دارای زندگی های پاکی هستند! فساد امروز نباید باعث شود تر و خشک در کنار هم بسوزند…. مسئولینی که در کاخ های آنچنانی که به طرق نامشروع بدست آورده اند و زندگی می کنند، چطور درد مسکن مهر نشینان و پا برهنگان و مستضعفین را درک می کنند!؟… حکومت جمهوری اسلامیست اما طاغوتیان در این نظام نفوذ کرده و در مقابل جریان انقلاب ایستاده اند!

دکتر دهقان افزود:اگر حساسیت اجرای قانون از ابتدا در مسئولان اجرایی امروز که بیش از سی سال است در حکومت حضور داشتند، وجود داشت و رهبر انقلاب بارها بر اجرای آنها تاکید کردند، امروز شاهد قوانینی که اجرا نشده نبودیم ! این طرح ضریب اجرایی دواصل مذکور را افزایش خواهد داد!… مردم برای انقلاب اسلامی شان زحمات زیادی را متحمل شده اند، امروز در هر کوچه و خیابانی که می رویم نام شهیدی که خون پاکش را برای به ثمر نشستن انقلاب و حفظ آن هدیه کرده را شاهدیم….مردم مطالبات خود را دنبال می کنند! افراد زیادی درحال تلاش و مبارزه با فساد هستند.

در ادامه این جلسه اعضای اتاق تبلیغ نظرات خود را مطرح کردند.
@otaqe






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 12