وضعیت اقتصاد کشور روبه راه نیست | مسؤولان برای معیشت مردم چاره اندیشی کنند

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به این که وضعیت اقتصاد و بازارهای کشور روبه راه نیست، تأکید کرد که با این حال مشکلات معیشتی مجوز زیر سؤال بردن اصل نظام نمی شود.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی عصر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان بسیج ادارات ثبت احوال کل کشور به بیان معارفی از قرآن و روایات پرداخت و ضمن اشاره به علم بی نهایت امام معصوم تأکید کرد که باید بدانیم امام در برابر ما بوده و اعمال ما را می بیند و امام زمان(عج) از همه عالم وجود خبردارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: هرچه گوشه و کنار عالم حرکت کند، امام از آن خبر خواهد داشت و این علم غیب امامت است که در هیچ یک از ما چنین قدرتی وجود ندارد و به همین جهت است که می گوییم هرکس اعتقاد به امام زمان(عج) داشته باشد خجالت می کشد هرکاری انجام بدهد.

وی با اشاره به این که باید تصور کنیم که امام رو به روی ما نشسته است، ابراز داشت: وقتی اذن دخول می خوانیم هم می گوییم «شما زنده هستید، صدا من را می شنوید و جواب سلام مرا می دهید و من در حضور و غیبت به شما ایمان دارم»، بنابراین اگر به راحتی گناه می کنیم بدانیم که به حضرت ولی عصر(عج) اعتقاد کمی داریم.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خداوند متعال عالم تکوین را همواره در دو جهت تکمیل کرده است، اظهار داشت: وقتی خداوند آسمان را خلق می کند در مقابل آن زمین را نیز می آفریند، شب و روز، آفتاب و مهتاب و جفت بودن موجودات از جمله همین حکمت خداوند است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: در موضوعات اعتقادی کفر و ایمان وجود دارد که باید هر دوی آنها در وجود انسان باشد، اول باید به غیر خدا کافر شویم و بعد به خدا ایمان بیاوریم همچنانکه در بزرگترین شعار توحیدی می گوییم «لا اله الا الله یعنی، نیست خدایی جز خدای یگانه».

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از آیات قرآن خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های خداوند و پیامبران و ائمه اطهار به انسان ها صبر در برابر مشکلات است، به همین جهت است که صابران این قدر مقام و جایگاه دارند، البته باید بدانیم که همه چیز ما برای خدا است و ما خودمان چیزی از خود نداریم، او صلاح ما را بهتر از ما می داند و اگر بلایی به سر ما آمد، باید صبر کنیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که امروز مشکلات اقتصادی زیادی در کشور ما وجود دارد، خاطرنشان کرد: قبول داریم در آمدها کم شده، بازارها رو به راه نیست، قدرت خرید کم است و ما نیز دلسوزانه به مسؤولان سفارش می کنیم، ولی نباید بی تابی کرد و خدایی ناکرده نباید اصل نظام را زیر سؤال ببریم که این کفران نعمت بزرگ خداوند است.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 5