با افزایش آمار بی خانمانی در سرمای شدید: در های ​مساجد انگلستان به روی بی خانمان ها گشوده شد

درحالی که سرما در انگلستان تاکنون جان چند تن را گرفته و آمار بی خانمان ها در این کشورنگران کننده شده است، چندین مرکز اسلامی و مسجد در بریتانیا برای کمک به این طبقه آسیب پذیر شتافته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، درحالی که دمای هوا در برخی شهرهای اروپایی از جمله در انگلستان به زیر سفر رسیده، چندین مسجد در انگلستان و جمهوری ایرلند درهایشان را به روی بی خانمان ها گشودند.

بنا بر گزارش های رسیده،‌ سرما تاکنون جان چند تن را گرفته و نگرانی ها در رابطه با افراد آسیب پذیر در جنوب غربی لندن و جنوب ولز بالا رفته است.

مسجد اعظم لیدز، مسجد اولدهام، مسجد پارک فینزبری، مسجد کانتربری و مسجد کلونسکیگ در شهر دوبلین در ایرلند از جمله مراکز اسلامی هستند که در طرح درهای باز برای کمک به بی خانمان ها شرکت کرده اند.

رب نواز اکبر، از بانیان مسجد مکی در شمال شهر منچستر در این باره به خبرنگاران گفت: دمای هوا به شدت افزایش یافته و ما به فکر افتادیم چگونه می توانیم به مردم کمک کنیم.

گفتنی است در چند روز گذشته عده ای از داوطلبان در خارج از این مرکز اسلامی باجه ای تشکیل داده و مواد غذایی و پناهگاه برای بی خانمان های منچستر ایجاد می کنند. مسجد همچنین تسهیلاتی برای ماندن بی خانمان ها ارائه می دهد. اعضای جامعه اسلامی همچنین غذاهای سنتی جامعه اسلامی بنگلادشی و پاکستانی را برای میهمانان ارائه می دهند.

​مساجد انگلستان درهایشان را به روی بی خانمان ها گشودند

به گفته اکبر تعداد بی خانمان ها در منچستر رو به افزایش است.

وی در این باره گفت: وخامت اوضاع اقتصادی در ۸ سال گذشته به این معناست که مردم کمتر مورد حمایت قرار می گیرند که منجر به افزایش خیابان خواب ها شده است. مسئله فقط این نیست که مردم سقفی بالای سرشان داشته باشند. برخی از این افراد به مشکلات سلامت روان مبتلا هستند. آن ها قربانیان خشونت خانگی، اعتیاد به مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی هستند و عملا هیچ منبعی در کشور آن ها را مورد حمایت قرار نمی دهد.

۱۵ هزار بی خانمان تا سال ۲۰۲۶

در یک گزارش که در پایان ماه ژانویه توسط سازمان خیریه «بحران» که برای ریشه کن سازی بی خانمانی تلاش می کند منتشر شده، تعداد روز افزون افراد «خیابان خواب» در انگلستان «فاجعه آمیز» توصیف شده است.

به گفته دولت انگلستان، هم اکنون حدود ۵ هزار بی خانمان در شب های پاییزی در خیابان ها زندگی می کنند که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۰ دو برابر شده است.

خیریه «بحران» گفته که تعداد افراد بی خانمان هم اکنون به ۸ هزار نفر می رسد و در صورت عدم رسیدگی مقامات تا سال ۲۰۲۶ این رقم تا ۱۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 4 =