خبرگزاری حوزه گزارش می‌دهد؛ روحانیونی که یک‌تنه جور کوهبنان را کشیدند/ اهدای ۲۰۰ کانکس با حمایت وعاظ انقلابی به زلزله‌زدگان

 تعدادی از روحانیون فعال و عضو جامعه وعاظ انقلابی کشور یک‌تنه جور کوهبنان را کشیدند و با اهدای ۲۰۰ دستگاه کانکس، ۱۵۰ عدد چادر اسکان، ۵۰۰ پتو، احیای قنات ۶۰۰ خانواری، تهیه داروهای موردنیاز بیماران سرطانی، و … زلزله‌زدگان کرمانی را تنها نگذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمان، عمل‌های جهادی تنها برای دانشجویان و دانش آموزان خلاصه نمی‌شود، بلکه مدیرانی از جنس علم و معرفت در حالی‌که لباس روحانیت بر تن دارند نیز بازدید از مناطق زلزله‌زده و محروم برایشان دغدغه شد و در مناطق زلزله‌زده به اردوی جهادی می‌روند تا در آن مناطق محروم مدرسه، مسجد و درمانگاه بسازند.

حوزه‌های علمیه و روحانیت در طول تاریخ پیشتاز فعالیت‌های مردمی و خدمت به مردم در جامعه اسلامی بوده و در فعالیت‌های خود هیچ‌گاه مرزهای جغرافیایی را نشناخته و همواره جهادی عمل کرده‌اند.

کمتر از چند ماهی است که از وقوع زلزله وحشتناک و غمبار کرمان می‌گذرد و با وجود برخی از عذرهای غیرموجه برخی از مسئولان در رسیدگی به مردم مناطق زلزله‌زده، تعدادی از روحانیون و وعاظ انقلابی کشور طی اقدامی جهادی به یاری بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمان شتافتند.

عمل‌های جهادی گامی بزرگ و مهم در تقویت و خدمت‌رسانی بهتر به مناطق زلزله‌زده و محروم کشور به شمار می‌رود که این اردوهای جهادی برای تداوم سازندگی در روستاها و مناطق زلزله‌زده کرمان تأثیر بسزایی دارد و در شتاب بخشیدن به عمران مناطق دورافتاده بسیار مؤثر است.

در مناطق زلزله‌زده کرمان هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است اما چشم‌هایی در انتظارند تا از آن‌سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها افرادی بیایند و خدمتی به این مردمان مناطق زلزله‌زده کرمان انجام دهند.

در مناطق زلزله‌زده کرمان دل عاشق می‌خواهد و گام‌هایی مؤثر برای سفر، انگیزه‌ای بزرگ می‌طلبد تا  کیلومترها مسیر پرپیچ‌وخم را برای خدمت به محرومان سفر کنی و چه شیرین و گوارا است وقتی دست‌هایت پناهگاه مادر گیسو سفیدی را تعمیر می‌کند و یا لبخند را مهمان چهره پدر قامت خمیده‌ای می‌کند که به‌واسطه زحمت‌های تو، رنج‌هایش کاهش می‌یابد.

این‌ها حکایت گروه جهادی تعدادی از روحانیون و وعاظ انقلابی کشور پرتلاشی است که بدون منت فاصله‌ها را پیموده‌اند تا برای لبیک گفتن به فرامین رهبری و خدمت به مناطق زلزله‌زده کرمان و جامعه محرومان گام بردارند.

یکی از روحانیون حاضر در این گروه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی روحانیون و وعاظ انقلابی کشور، اظهار داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده کرمان از سوی روحانیون و وعاظ انقلابی کشور حرکت خوبی است که استاندار کرمان آغاز کرده و معین‌های اقتصادی را جذب کرده است.

حجت‌الاسلام زکریا نیکویی با اشاره به وضعیت زلزله‌زدگان کوهبنان تصریح کرد: در کوهبنان کارهای خداپسندانه بسیاری توسط جامعه روحانیون و وعاظ انقلابی کشور، بسیج، سپاه و خیرین و منصوبان به دولت انجام‌شده است اما به نظر می‌آید که گروهی با سیاه نمایی سعی در بدنام کردن این خدمات خداپسندانه دارند.

معاون سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر کانکس دپو  شده هم داریم اما مستحق آن وجود ندارد لذا اگر کسانی نیازمند کانکس هستند به فرمانداری مراجعه کنند، چنانچه در تحقیقات مشخص شود که نیازمند باشند و تاکنون به آنان تعلق نگرفته  باشد کانکس موردنیاز اهدا خواهد شد و از هفته جاری ۲ مددکار ثابت بسیجی جهت حضور در منطقه برای ثبت‌نام و بررسی مشکلات خانواده‌های کوهبنان مستقرشده‌اند تا اگر مشکلی برای مردم وجود داشت و یا نیازی به کمک‌های خیرین  بود را به مرکز اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در کوهبنان خیّران زیادی حضور یافتند و به مردم در هر امری که نیازمند بودند خدمت‌رسانی کرده‌اند، گفت: از بیماران سرطانی و تأمین دارو تا خرید زمین برای مستضعفانی که خانه نداشتند و حتی یک خیر ساخت قنات ۶۰۰ خانواری داخل روستای جور با هزینه ۲۰ میلیون تومان را برعهده‌گرفته است و فرماندار نیز هزینه ۲۰۰ میلیونی همین قنات به طول ۱۰۰۰ متر را از بیرون روستا تقبل کرده است،  لذا نباید کمک‌های خیرین و مسئولین و مردم را در  این شهرستان  نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام نیکویی تصریح کرد: حضور روحانیون و وعاظ انقلابی کشور در این اردوها با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق زلزله‌زده در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان از اهمیت مهمی برخوردار است و کلمه جهاد در واقع تداعی‌کننده عزم جدی روحانیت برای دفاع همه‌جانبه از کشور و مملکت است.

وی بیان کرد: در کنار مردم بودن، دیدن لبخند رضایت مردم در مناطق زلزله‌زده کرمان بهترین توشه‌ای است که روحانیون و وعاظ انقلابی کشور از این اردوهای جهادی برای خود به ارمغان برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی نیز یکی دیگر از روحانیت حاضر در این گروه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی روحانیون و وعاظ انقلابی کشور اظهار داشت: جامعه وعاظ انقلابی مدتی است با تبعیت از فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در موضوع اقدام «آتش به اختیار» در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از مرزهای منبر و موعظه عبور کرده‌اند و پای در عرصه جهاد عملی گذاشته‌اند تا بتوانند در «جهاد کبیر» که از شاخصه‌های انقلابی‌گری است قدم بردارند.

این روحانی فعال جهادی و خطیب حوزوی تصریح کرد: جهاد فقط به‌معنای قتال و فقط به‌معنای جنگ نظامی نیست؛ جهاد یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد و در بین جهادها جهادی هست که خدای متعال در قرآن در آیه شریفه «وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا کبیرًا» آن را «جهاد کبیر» نام نهاده است و جامعه وعاظ و مبلغین انقلابی به دنبال آن و در راستای تبعیت از فرمایشات و مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خدمت به محرومین و مناطق زلزله‌زده به‌سوی یاری مردم شتافتند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام نیکویی عضو جامعه وعاظ انقلابی و معاون بسیج رسانه کشور به همراه تعدادی از وعاظ و مبلغین انقلابی کشور، به دعوت مرتضی کارآموزیان مسئول بسیج رسانه کرمان به کوهبنان و راور آمدند و به همراه خیّرین مردمی، وعاظ انقلابی مردم زلزله دیده کوهبنان را تنها نگذاشتند و مقادیر قابل‌توجهی اقلام موردنیاز را به زلزله‌زدگان اهدا نمودند؛ همچنین تقبل هزینه داروهای بیماران سرطانی و خرید و ساخت منازل مسکونی برای مستضعفین نیز از جمله اقدامات انجام‌شده در این شهر است.

تاکنون با حضور جامعه وعاظ و مبلغین انقلابی کشور ۲۰۰ دستگاه کانکس، ۱۵۰ عدد بخاری‌برقی، ۱۵۰ عدد چادر اسکان، ۵۰۰ پتو، احیای قنات ۶۰۰ خانواری و تهیه داروهای موردنیاز بیماران سرطانی پیگیری و تهیه‌شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =