“خنده حلال” را در جامعه ترویج کنیم

استاد قرائتی خواستار ترویج خنده حلال در جامعه شد و این مساله را در جذب جوانان به دین و معنویت بسیار تاثیرگذار دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که روز پنجشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به این که پیشرفت افراد تحصیل کرده مبتنی بر توجه به قرآن و عمل به آن است، گفت: بر اساس نص آیات قران کریم باید علومی را فراگرفت که برای انسان مفید باشد، نه اینکه بگوییم «همه علوم مفید است».

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بخش عظیمی از علومی که در حال حاضر در دانشگاه ها تدریس می شود، نه تنها بی فایده است، بلکه برای دانشجویان ضرر نیز به همراه دارد.

 

وی با اشاره به این که در دروس حوزه های علمیه تحول صورت پذیرد، ابراز داشت: طلاب باید در حین تحصیل علوم دینی بتوانند و مهارت داشته باشند تا معارف نورانی قرآن کریم را به صورت جذاب برای جامعه تبیین کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با ابراز تأسف از این که معنای خندیدن در جامعه ما عوض شده است، افزود: این در حالی است که قرآن کریم بر «خندیدن» تأکید کرده است؛ مردم نشاط و شادی را دوست می دارند، بنابراین هنگامی که یک طلبه مهارت داشته باشد آن ها را به صورت کاملاً شرعی و حلال به خنده در آورد، بی تردید جذب روحانیت می شوند، بر این اساس باید بدانیم که باید قرآن کریم را با شادی و نشاط و مهربانی برای مردم تبیین و تفسیر کرد.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تفسیر قرآن کریم باید به گونه ای بیان شود که مردم بتوانند آن را درک کنند و در همین حین ساده فهم بودن باید علمی نیز باشد تا اهل علم بتوانند از آن استفاده های لازم را ببرند.

وی با بیان این که قرآن کریم باید در همه ابعاد زندگی ما حضور داشته باشد و همواره بر اساس آن عمل کنیم، ابراز کرد: حتی شوخی و خنده و روضه های مان هم باید بر اساس قرآن کریم باشد؛ بر این اساس باید «خنده حلال» را در جامعه ترویج داده و آیات قرآن را در قالب‌های مختلفی همچون صوت، فیلم و کلیپ برای مردم تبیین کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 4