آیت الله نوری همدانی: طلاب با سلاح علم با استکبار مبارزه کنند | کمبود عالم در شهرها مصیبت است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروزه دشمن از جریان بیداری اسلامی احساس خطر کرده است، گفت: امروزه طلاب باید عالم به زمان باشند و با سلاح علم در برابر استکبار جهانی ایستادگی و مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از  بانوان طلبه مدرسه علمیه بانو مجتهده امین تهران با اشاره به اینکه برترین شغل در دنیا، تفقه در دین است، گفت: خداوند در قرآن کریم تأکید می کند تا از هر گروهی عده ای برای فهم عمیق دین رهسپار شده و سپس به تبلیغ بپردازند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه امام جواد(ع) می فرمایند «تفقه در دین نردبانی است برای فهمیدن آنچه در ملکوت قرار دارد» اظهار داشت: بر اساس روایات، خداوند وقتی بخواهد به کسی عزت بدهد او را فقیه در دین می کند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در مسیر طلبگی شرایطی دارد، ابراز داشت: برای آگاهی از شرایط طلبگی باید کتاب های آداب المتعلمین و منیه المرید را به خوبی مطالعه و بر اساس آن عمل کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اولین شرط طلبگی اخلاص است، زیرا اگر اخلاص وجود نداشته باشد طلاب موفق نخواهند شد؛ طلاب باید سرمایه عمر خود را مخلصانه در اختیار دین بگذارد تا برای جامعه مفید باشد، طلاب برای اینکه در جامعه مؤثر باشد باید با همت بلند به فقاهت و اجتهاد برسد و عالم به زمان باشد، پرهیز از سستی و خمودگی یکی از شروط اساسی موفقیت در طلبگی است؛ بنابراین طلاب باید منظم باشند و‌ طبق برنامه فعالیت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت اهتمام طلاب بر فراگیری ادبیات اعم از فارسی و عربی تأکید کرد و بیان کرد: طلاب باید قلم و بیان داشته باشند تا بتواند با تألیف کتب به جامعه نفع برساند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم برخی از روایات در رابطه با فضیلت طلبگی را تشریح‌ کرد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند «در هر شهر و‌ نقطه ای که مردم زندگی می کنند باید فقیه عالم به زمان و‌ پرهیزگار، طبیب بصیر مورد اطمینان و فرمانروای خیرخواه مدبر وجود داشته باشد»، بر این اساس ولایت فقیه باید در جامعه وجود داشته باشد و امور را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصیبت های امروزه این است که شهرهای مختلف کشور با کمبود عالم باسواد مواجه هستند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید عالِم پرور باشند و‌ افراد فقیه مستعد تربیت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: طلبه باید اهل تهجد و‌ نماز شب باشد، چون نماز شب نورانیتی در انسان ایجاد می کند که بدان وسیله به آن‌ها توفیق داده می شود تا علوم دینی را فرا بگیرند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروزه دشمن از جریان بیداری اسلامی احساس خطر کرده است، اظهار کرد: امروزه طلاب باید عالم به زمان باشند و با سلاح علم در برابر استکبار جهانی که برای نابودی اسلام به میدان آمده است ایستادگی و مبارزه کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم انقلاب اسلامی به دست نامحرمان بیفتد، یادآور شد: بانوان جامعه اسلامی پرچمدار ارزش های اسلام هستند، بنابراین باید با رفتار و اعمال خود مروج مبانی اسلامی باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 7