مسؤولان اجرای اقتصاد مقاومتی را اصل قرار دهند | لزوم پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که اجرای اقتصاد مقاومتی باید اصل باشد، گفت: امروزه برخی نیازها و توقعات در جامعه کاذب است و باید افراد را به زندگی ساده دعوت کرد.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس و اعضای بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی تأکید کرد: باید یک برنامه تشکیلاتی منظم برای مقابله با آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد.

وی افزود: ابتدا باید گروهی باید آسیب های اجتماعی و علل و عوامل آن را بشناسند و ریشه های آن را بررسی کنند، پس از آسیب شناسی باید به سراغ برنامه های فرهنگی، اجتماعی اقتصادی هدفمند رفت و مشکلات را حل کرد.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر انجام فعالیت های فرهنگی و پاسخگویی به شهادت در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت:  باید برای کارهای اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی کاربردی و دقیق صورت گیرد تا شاهد جلوگیری از آسیب های اجتماعی باشیم.

وی آسیب شناسی و ریشه یابی آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: درکارهای فرهنگی باید مدارس، دانشگاه ها و صحن اجتماع و مراکز گوناگون را مورد توجه قرار داد، خدمت در این زمینه ریزی منسجم و دقیق است که اگر صورت گیرد کارها با سرعت پیش می رود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که همه برنامه ها باید مکتوب شود، ابراز داشت: منابع مالی در چنین کارهایی باید مورد اعتماد باشد تا بر هم نخورد و آسیب زا نشود چرا که اگر کاری نیمه کاره رها شود می تواند آسیب زا باشد.

وی عنوان کرد: دولت، صداوسیما، مراکز فرهنگی و رسانه ای باید برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی کمک کنند، کار مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و اگر دولت به برنامه های مردمی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی کمک کند به خود و کشور کمک کرده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروزه برخی نیازها و توقعات در جامعه کاذب است و حتی زندگی طلبگی امروز با گذشته تفاوت دارد، باید افراد را به زندگی ساده دعوت کرد و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی را باید اصل قرار داد؛ سادگی زندگی بار انسان را سبک می کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 14