اعتکاف عالی ترین نمونه عرفان عملی و سلوک الی الله است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی
منتخب دور پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم معنوی اعتکاف بهترین و عالی ترین نمونه عرفان عملی و تلاش در مسیر سلوک الی الله است.

خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: روح اعتکاف تمرین انقطاع الی الله است، ضمن آن که این آیین عبادی و الهی، خود بهترین فرصت برای تفکر درباره هدف زندگی و خلقت است.

وی افزود: از این منظر قانون اعتکاف در دین مبین اسلام به حق یک نمونه عالی برای تربیت نفس است که باید قدردان این فرصت بی نظیر بود و از آن نهایت استفاده را در جهت تقویت قوای معنوی بکار بُرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به حضور گسترده و بسیار معنادار نسل جوان در این مراسم بزرگ ابراز داشت: با وجود هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمن و ابزار و امکاناتی که در زمینه فساد و شهوات گسترده شده اما باز هم می بینیم که نسل جوان ما در مراسم هایی چون اعتکاف، شب قدر، دعای عرفه و ایام محرم و صفر چه حضور باشکوهی دارد و این نشان می دهد که فطرت جوانان میل به سوی کمال حقیقی دارد.

وی افزود: به خصوص برای معتکفان عزیز ماه رجب این فرصت به خوبی فراهم می شود که سه روز در خانه خدا قرار گرفته و به دور از هیاهوی زندگی و اشتغالات دنیوی در اندیشه و فکر ارتباط بهتر با خدای متعال باشند و با استغفار و توبه هر چه بیشتر خود را پاک و آراسته سازند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15