دولت برای رفع مشکلات درمانی مردم برنامه ریزی جدی کند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که طب و بهداشت از مسائل مهم است، گفت: مردم در این زمینه مشکلاتی دارند که باید با برنامه ریزی درست آن ها را برطرف کرد و کارها باید به بهترین نحو ممکن انجام و اجرا شود.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار وزیر بهداشت خدمت به مردم را نعمتی الهی به مسؤولان دانست و طرح تحول سلامت را خدمت بزرگی به مردم کشور عنوان کرد.

وی با بیان این که طب و بهداشت از مسائل مهم است، افزود: مردم در این زمینه مشکلاتی دارند که باید با برنامه ریزی درست آن ها را برطرف کرد و کارها باید به بهترین نحو ممکن انجام و اجرا شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که خدمات پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: خوشبختانه مردم مجموعا از فعالیت های پزشکی و خدمات درمانی راضی هستند و قضاوتشان نسبت به آن مثبت است اما نسبت به برخی از امور که مرتبط به معیشت است رضایت ندارند و باید برای رفع مشکلات معیشتی آنان به صورت جدی و با برنامه فعالیت کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: موضوع حمایت از تولید داخل امری راهبردی و مهم است و در زمینه پزشکی نیز باید از تجهیزات و داروهای با کیفیت ایرانی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت فراگیری ورزش در جامعه برای سلامت مردم، را ورزش ریشه همه دواها است و عنوان کرد: ورزش موضوعی بسیار مهم و مورد تأکید اسلام است و ریشه همه دواها به شمار می رود و امراض را از انسان دور می کند؛

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: پرخوری سبب وجود امراضی در انسان می شود در زمینه سبک زندگی نیز باید اصلاحاتی صورت گیرد، اگر ورزش فراگیر شود شاید ۵۰ درصد مطب ها و داروخانه ها خلوت شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی درباره برخی مسائل طب اسلامی و سنتی ابراز داشت: روایاتی در زمینه طب وجود دارد که به کلی نمی توان آن ها را رد کرد اما متأسفانه برخی از این موضوع سوء استفاده می کنند که باید جلوگیری کرد؛ بنابراین اینگونه نیست که همه مسائل طب اسلامی و سنتی باطل باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 4 =