رمز موفقیت روحانیت تواضع، خدمت و همراهی با مردم است

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه از ارائه هدفمند خدمات این مرکز به طلاب و روحانیان خبر داد و جامعه روحانیت کشور را محروم و در عین حال مظلوم خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی طلاب و فضلای قاین و زیرکوه که در محل ساختمان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات ارائه کرد.

وی تاسیس مرکز خدمات را از عنایات خاص خداوند متعال به رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: در طول تاریخ شیعه برای هیچ یک از بزرگان چنین توفیقی با این حجم از خدمت فراهم نشده است.

رییس مرکز خدمات حوزه، طلاب و روحانیان را محروم و در عین حال مظلوم خواند و گفت: عده ای با دیدن زندگی طیف اندکی از روحانیان که صاحب منصب هستند تصور می کنند اکثر حوزویان این گونه هستند، در حالی که زندگی عمده طلاب و روحانیان توام با دشواری و مشقت فراوان است.

وی در ادامه با بیان این که مرکز خدمات درصدد است تا خدمات خود را به سطوح مختلف به صورت هدفمند ارائه کند، اظهار داشت: این مرکز تلاش می کند تا ماموریت اصلی روحانیت محقق شود تا طلبه و روحانی ما با دغدغه کمتری درس بخواند و به رسالت طلبگی خود عمل کند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: در کنار خدمات مادی، خدمات عاطفی و فرهنگی نیز مهم و مورد توجه دست اندرکاران مرکز خدمات است و در همین راستا برنامه ریزی های خوبی را آغاز کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بخش دیگری از سخنان خود را به تبیین جایگاه مهم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اختصاص داد و تصریح کرد: مجمع نهادی ارزشمند و مهم در حوزه است که البته باید فعال تر از آنچه اکنون هست باشد. مجمع نمایندگان کانون و شبکه ای است که می تواند با ارتباط با طلاب و روحانیون در حل مشکلات شان تاثیرگذار باشد.

تبیین عظمت و جایگاه برجسته و ممتاز نظام اسلامی محور دیگر سخنان رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در نشست با طلاب و فضلای قاینی بود. وی در این خصوص تصریح کرد: علی رغم برکات و دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی، دشمن می خواهد به گونه ای القا کند که انقلاب ثمر آنچنانی نداشته است.

وی گفت: دشمن برای براندازی نظام اسلامی انواع طراحی ها را صورت داده، اما طرفی نبسته است؛ همه اینها نشان می دهد این انقلاب و کشور مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: در طول تاریخ هیچ گاه شیعه مثل امروز مورد هجمه نبوده است؛ بر همه ما لازم است در این شرایط نقاط قوت را بشناسیم و مطالبه گر اصلاح نقاط ضعف باشیم.

پایان بخش اظهارات رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، بیان توصیه هایی اخلاقی خطاب به طلاب و روحانیان حاضر در جلسه بود. وی حفظ روحیه مردمی، تواضع و اخلاق مداری را برای یک طلبه و روحانی لازم و حیاتی خواند و گفت: امروز باید نهضت خدمت به مردم در روحانیت بیشتر شود؛ امروز رمز موفقیت روحانیت تواضع، خدمت و همراهی با مردم است.

گفتنی است در پایان این دیدار طلاب و فضلای قاینی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم به طرح سؤالات خود پرداختند و حجت الاسلام والمسلمین ربانی نیز به این پرسش ها پاسخ داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 7 =