عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:شعبان، ماه احیای سنت‌های نبوی است

 عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به این‌که شعبان ماه احیای سنت‌های نبوی است، گفت: رزق مؤمنان در این ماه تقسیم می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ مرتضی دهشت عضو اتاق تبلیغ خراسان شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی گفت: شعبان ماه نبی مکرم اسلام و ماه احیای سنت‌های نبوی است. در این ماه توصیه ائمه (ع) به خواندن مناجات حضرت علی (ع) است.

وی افزود: مناجات حضرت معروف به مناجات شعبانیه است. همه ائمه (ع) آن را می‌خواندند. ماه شعبان سه اسم دارد؛ یک نام آن شعبان است که به دو اسم جمع و تفرقه به‌کاربرده شده است. در شعبان خیروبرکت را برای ماه مبارک رمضان تقسیم می‌کنند. ماه‌های رجب و شعبان دو ماه آمادگی برای ورود به ماه رمضان است.

عضو جمعیت خدمتگزاران اربعین حسینی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: معنای دیگر ماه شعبان این است که در این ماه رزق مؤمنان تقسیم می‌شود. رزق عمومی به همه بندگان داده می‌شود، اما در اینجا برای مؤمنان یک رزق ویژه قرار داده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: به شعبان، ماه غفران نیز گفته می‌شود و خداوند گناهان را در این ماه می‌بخشد. این ماه، ماه همسایه است؛ همسایه‌ای چون رمضان دارد.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به فضیلت ماه شعبان از نظر پیامبر اسلام (ص) گفت: این ماه، ماه بزرگ و باشرافتی است، ماه رسول گرامی اسلام است. سکان‌داران عرش این ماه را بزرگ می‌دارند. حق آن را می‌شناسند و خداوند رزق مؤمنان را در این ماه زیاد می‌کند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: این ماه سرور حضرت محمد و آل محمد(ص) است. از خداوند بخواهیم که محبت فرزندان پیامبر (ص) رزق ما باشد، تا خیر دنیا و آخرت نصیب ما شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =