مدیر حوزه علیمه خراسان در نشست با هیئت امنا و کمیته اجرایی اتاق تبلیغ : اتاق تبلیغ یک جمع حوزوی فعال است . عملکرد اتاق تبلیغ بسیار خوب است و ما از آن حمایت میکنیم .

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، دیدار اعضای اتاق اندیشه‌ورز تبلیغ خراسان با آیت‌الله سیدمصباح عاملی، مدیر این حوزه،  روز چهارشنبه مورخه ۲۲فروردین۱۳۹۷ در مرکز مدیریت برگزارشد و اقدامات سال ۹۶ اتاق تبلیغ ارائه گشت.

حضرت آیت الله سید مصباح عاملی در نشست با اعضا هیئت امنا و کمیته اجرائی تبلیغ خراسان با بیان اینکه انتظار از نخبگان حوزوی هم توجه دادن به کارهای مثبت است و هم توجه دادن به خلاء هاست فرمودند : این جلسه اینگونه بود و بسیار خوب، و خیلی از این بابت خوشحال هستیم که شما هم به نکات مثبت و هم به نکات منفی و خلاء ها اشاره کردید. در حوزه کارهای زیادی انجام شده اما کارهای زمین مانده هم زیاد است ایشان با بیان گوشه ای از اقدامات عظیم انجام شده طی دو سال گذشته در حوزه، در زمینه تحول در حوزه افزودند : تحول در حوزه توجه به نیازهای درون حوزوی و نیازهای برون حوزوی و حتی بین المللی هم هست لذا ابتدا به دنبال توانمند سازی درون حوزوی هستیم .
ایشان با اشاره به سه عامل هدایت دینی ، هدایت سیاسی ،و خدمت به مردم ،بعنوان وظیفه و رسالت حوزه، امتزاج این سه عامل را موجب ماندگار شدن کارهای حوزوی دانستند .
حضرت ایت الله عاملی روال اتاق تبلیغ را بسیار خوب دانسته و با اشاره به ایجاد مرکز رصد فرهنگی در اتاق تبلیغ فرمودند : رصد گری اتاق تبلیغ بسیار مهم و کارخوبی است رصد نیاز های مردم ،رصد مطالبات ، رصد توطئه های دشمن،رصد آسیب های جامعه و رصد آسیب های تبلیغ باید باشد که رصد آسیب های تبلیغی از همه مهمتر است این رصد گری برای همه لازم است خصوصا برای یک جمع حوزوی فعال مثل اتاق تبلیغ ضروری است و الا در تاریکی گام برمی داریم .
ایشان در خاتمه با اعلام حمایت رسمی از اتاق تبلیغ و آرزوی توفیق برای اعضا اتاق فرمودند تحول در حوزه کار جمعی است و نه فردی ، لذا باید همگی و تمام جمعهای حوزوی بیائیم پای کار برای ایجاد تحول ، البته
نگاه ما هم به مطالبات تحول در حوزه ، مثبت است و آن را ضروری میدانیم و انشاء الله در فرصت مفصلی که بزودی برای نشست با تمام اعضای اتاق تبلیغ قرار می دهیم نظرات و راهکارهای تمام اعزه را اخذ خواهیم نمود.

حجت‌الاسلام مشیری خراسانی در این نشست صمیمی با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز تبلیغ خراسان، بنیان گذار اولین مرکز مطالعات راهبردی تبلیغ و نخستین مرکز رصد فضای فرهنگی در استان را بنیان‌گذاری کرده است در ادامه به سایر اقدامات این اتاق اشاره کرد و گفت: فعالسازی بیش از ۱۰کارگروه پیگیری مطالبات مردمی، امربه معروف، جذب، حاشیه شهر، آسیب شناسی تبلیغ، تدوین محتوا و پژوهش‌های تبلیغی، رسانه و فضای مجازی، مهدویت، دانشگاه، آموزش و پرورش و…. که در موضوعات مرتبط اقدام به ارائه طرحها، راهبردها و مشاوره های لازم به مبلغین و فعالان فرهنگی جهان اسلام، استان و کشور می‌کند، از جمله فعالیت‌های فرهنگی این اتاق است.

وی افزود: ارائه بیش از پنج‌هزار صفحه و صدها عنوان محتوای تبلیغی ویژه مناسبت‌های مهم ملی و مذهبی در سایت و کانال‌های ارتباطی اتاق تبلیغ، احصا و ارائه مصادیق آسیب های فرهنگی تبلیغی به علما و مراجع و مدیران، برگزاری اولین دوره آموزش مهندسی فرهنگی در استان خراسان، از دیگر اقدامات این اتاق است.
دبیر اجرایی اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان ادامه داد: تشکیل کارگروه حجاب و تعظیم قیام و شهدای مسجد گوهرشاد با حضور دستگاه‌های فرهنگی استان و ایجاد موج مثبت فرهنگی نسبت به این مسئله مهم مذهبی‌تاریخی و صدور بیانیه هایی در حمایت از رهنمودها و دغدغه های رهبری معظم و مراجع و تبیین رهنمودهای ایشان جهت مبلغان و فعالان فرهنگى در ویژه نامه های اتاق و فرهنگ‌سازی مفاهیم ارزشی در سطح استان و کشور و ایجاد موجهای فرهنگی تاثیرگذار را می‌توان از سایر فعالیت ها در این بخش برشمرد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب « اگر بخواهیم  نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند باید حوزه علمیه، انقلابی بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.» به معرفی اقدامات تعاملی این اتاق پرداخت و گفت: دیدارهای مکرر با مراجع عظام تقلید جهت اخذ رهنمود و انعکاس دغدغه‌های مردم و مبلغان از جمله این فعالیت هاست.
حجت‌الاسلام مشیری خراسانی تعاملات با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی را از جمله دیگر اقدامات اجرایی این اتاق برشمرد و اضافه کرد: تعامل با تولیت، مدیران و مجموعه های فرهنگی آستان قدس رضوی، حوزه علمیه قم، نهاد رهبری، مرکز رسیدگی به امورمساجد، ناجا و دستگاه قضایی در مقابله با آسیب های اجتماعی، شورای شهر و معاونت فرهنگی شهرداری، آموزش و پرورش خراسان رضوی و صداوسیما و نهادهای مربوطه در آموزش و جهت دهی فعالان فرهنگی جهان اسلام اعم از شیعه و سنی، در سال ۹۶ صورت گرفته است.
دبیر اجرایی اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان در ادامه گفت: برگزاری اولین همایش مبلغان مهدویت با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان و نشست های متعدد با نهادهای مسئول در زمینه مدیریت کاهش آسیبهای اجتماعی از دیگر اقدامات تعاملی این اتاق است.
وی در پایان با اشاره به برگزاری بیش از سی جلسه هیات امنا و کمیته اجرایی این اتاق، یادآورشد: هم اندیشی تخصصی و ارائه طرح و راهبردهای تخصصی کمیته های مختلف اتاق در موضوعات روزآمد جامعه نیز از اقدامات اجرایی در سال ۹۶ است.
گفتنی است، ایجاد مجمع مدرسین حوزه علمیه خراسان، رصد فعالیت های اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان، تلخیص بودجه به اتاق فکر، حضور در مباحث اجتماعی و پیگیری مطالبات مردم از دستگاه‌های اجرایی، توجه به نخبگان تبلیغی، انسجام بخشی در مناسب‌ها و اطلاع رسانی آن و… از موارد عنوان شده در این جلسه توسط اعضای اتاق تبلیغ علمیه خراسان بود.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 16