علمای مشهد اتفاقات اخیر در برج سلمان را محکوم کرده و خواستار پاسخگویی مسؤولان و جلوگیری از تکرار هنجارشکنی ها شدند.

واکنش علمای مشهد به هنجارشکنی اخیر
علمای مشهد اتفاقات اخیر در برج سلمان را محکوم کرده و خواستار پاسخگویی مسؤولان و جلوگیری از تکرار هنجارشکنی ها شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، برگزاری مراسم سه شنبه هفته گذشته در برج سلمان، واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. در این مراسم که فیلم بخش‌هایی از آن در فضای مجازی منتشر شد، صحنه های ناهنجاری از اختلاط مرد و زن و رقص و پایکوبی با وضعیت نامناسبی دیده می شد. به دنبال ایجاد حاشیه‌هایی در مراسم سه شنبه شب برج سلمان، علاوه بر مردم دیندار مشهد، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و جمعی از وعاظ و روحانیان نیز به این اتفاق اعتراض کردند.

 هرکاری از ما برمی آید، انجام می دهیم

آیت الله سید جعفر سیدان در این رابطه با اعلام این که به همراه سایر علما حاضر به پیگیری این اتفاق است، می گوید: باید توسط علما و فضلا به اتفاق در جلسه ای مفصل از اقایان مسؤولان، استاندار و هر کس که مناسب است، خواسته شود که این مساله پیگیری شود. شخص دادستان نیز در این موارد بسیار جدی و درست است. باید تمام افرادی که در این جا دست داشتند، تعقیب و تادیب شوند که دیگر شبیه این مسائل رخ ندهد و این وقایع ناگوار تکرار نشود. بنده هم در خدمت علما هستم تا هر کاری از دستمان برمی آید، همراهی کنیم.

 کار خلاف در همه جا خلاف است، در مشهد به طریق اولی!

آیت الله مهدی مروارید نیز با اعلام این که منکر محرزی رخ داده است، می گوید:  نظر ما مشخص است که کار خلافی صورت گرفته است، این واقعه در هر نقطه ای صورت بگیرد، خلاف و هیچ گونه پذیرفته نیست. اما این اتفاق در شهر مقدس مشهد صورت گرفته که به طریق اولی به واسطه حضور حضرت رضا(ع) و حفظ حرمت ایشان در این شهر خطای بزرگتری است. اقایان مسؤولان باید این مساله را پیگیری کنند، نمی دانم مسؤول اصلی کیست، از اداره ارشاد، شهرداری و یا هرکسی که مسؤولیت داشته باید پاسخگو باشد. البته تنها این موارد نیست و متاسفانه در جای دیگر هم اینگونه موارد دیده می شود. باید کسانی که ارتباط دارند، به دفتر مقام معظم رهبری گزارش داده و به گوش ایشان برسانند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 5 =