آیت الله جوادی آملی: اگر دشمن مسلط شود مسؤولان هم ایمن نخواهند بود/مردم حقوق نجومی و بی عرضگی را تحمل نمی کنند

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی با تأکید بر مقابله با تسلط دشمن بر جامعه گفت: این گونه نیست که مسؤولان در برابر دشمن ایمن باشند و به مردم آسیب برسد و اگر دشمن مسلط شود مسؤولان نیز آسیب جدی خواهند دید.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم امروز در دیدار با علما و فضلای حوزه علمیه استان همدان با اشاره به سابقه استان همدان در پرورش علمای ربانی اظهار داشت: همدان از دیرباز مهد عالمان و عارفان بوده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: زمانی کشور که تمام بودجه اش از نفت تامین می شد به ملی شدن صنعت نفت فکر هم نمی کرد، با پیروزی انقلاب در زمینه نفت حساب و کتابی برقرار شد این در حالی بود که تمام عزل و نصب ها در زمان طاغوت با بیگانگان بود و ما برده ای برای غرب بودیم.

وی تصریح کرد: فاصله دوران قاجار و پهلوی جزو تاریکترین دوران ایران به شما می رود. حضور مردم در مراکز مذهبی در ایام محرم و صفر بیش از زمان های دیگر است و بر این اساس رضاخان تمام عمامه ها را گرفت و فقط به کسانی که شاگرد آخوند خراسانی بودند اجازه عمامه می داد و منبر هم ممنوع بود.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: همه مردم باید بدانند که اگر دشمن بر ما مسلط شود فشاری مضاعف بر ما وارد می کند چون تا زمان انقلاب نمی دانست که توانایی حکومت داریم ولی امروز می داند که ما می توانیم در برابر دشمنان سینه سپر کنیم.

وی افزود: مردم ایران در جنگ ده ساله کاری کارستان کردند و جای جناب فردوسی در انتقال این حماسه بی نظیر خالی است، تنها چیزی که انقلاب را به پیروزی رساند تمسک به مکتب حسینی بود.

مفسر برجسته قرآن کریم گفت: اگر جامعه از مسؤولان اختلاس، اختلاف، زیر میزی و رومیزی ببینند  بی شک مردم را از دست خواهیم داد و اگر مردم حمایت نکنند؛ اگر رهبر علی هم باشد باز شکست خواهیم خورد.

وی افزود: هر کس که غافل از فضای مجازی باشد باید بداند که دشمن اگر مسلط شود آنان را به نوکری اختیار می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه ابراز داشت: همه مسؤولان باید طیب و طاهر باشند و اگر این گونه باشیم و آنچنان که گفتیم عمل کنیم و آنچنان که بایسته است رفتار کردیم مردم ما را تنها نخواهند گذاشت.

وی ادامه داد: مسؤولان باید بدانند که فضای مجازی فضایی حقیقی است چرا که هر جا اندیشه و فکر منتقل شود فضای حقیقی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: این فضای حقیقی الان فضایی سمی است و اگر این مساله درمان نشود مشکل ساز خواهد شد؛ این گونه نیست که مسؤولان در برابر دشمن ایمن باشند و به مردم آسیب برسد و اگر دشمن مسلط شود مسؤولان نیز آسیب جدی خواهند دید.

مردم حقوق نجومی و بی عرضگی را تحمل نمی کنند

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی گفت: اگر حیثیت انسانی و اجتماعی انسان محفوظ باشد، فقر و سختی را تحمل می کند اما همین مردم، اختلاس، نجومی و بی عرضگی را تحمل نمی کنند.
 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبد الله جوادی آملی عصر امروز در دیدار وزیر کار  ضمن بزرگداشت هفته کارگر در سخنانی اظهار داشتند: رهبری انسان را عقل، درایت و هوش او به عهده دارد لذا تاکید اسلام این است که بیماری بدخیم جامعه، همان فقر فرهنگی است.

وی تاکید کرد: پیامبر(ص) دست کارگر را بوسید و نه مزدور، مزدوری در اسلام مکروه و نهی شده است، کارگر کسی است که برای خود کار می کند، اسلام می خواهد ما فقر فرهنگی نداشته باشیم از این رو دستور داده است که هر کس باید نتیجه کار و دسترنج خود را در اختیار داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر حیثیت انسانی و اجتماعی انسان محفوظ باشد، فقر و سختی را تحمل می کند، مانند آنکه مردم دشواری های اوایل انقلاب و جنگ هشت ساله و بمباران شهرها را تحمل کردند، اما همین مردم، اختلاس، نجومی و بی عرضگی را تحمل نمی کنند. باید این غده های بدخیم را بفهمیم و در جهت رفع آنها درست عمل کنیم.

وی با تاکید بر پرورش نیروی کار متخصص در کشور ابراز داشت: نباید دانشگاه ما پشت میزنشین تربیت کند، این روند، مشکل جامعه ما را حل نمی کند، ما نیاز به نیروی کار متخصص داریم، باید کار ما، پشتوانه پول ما باشد، لذا دانشگاه های ما باید کارگر متخصص به جامعه تحویل دهد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اگر ما با داشتن قرآن و عترت نتوانیم خود را اداره کنیم خسارتی از این بالاتر نخواهد بود؛ بیان حضرت امیر(ع) این است که ملتی که آب و خاک دارد اما با این وجود دستش در مقابل بیگانه دراز است، از رحمت خدا دور است.

ایشان ادامه دادند: قرآن می فرماید ملتی که جیبش خالی است اهل املاق و چاپلوسی است، همچنین قرآن از ملت بی سرمایه به فقیر یاد می کند؛ فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است و قدرت قیام ندارد، چنین شخصی از دین نیز زود سست می شود لذا پیامبر(ص) فرمود خدایا بین مردم و نان آنها فاصله نیانداز، ملتی که نان ندارد دیندار بودنش سخت است.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش پایانی سخنان خود، رفع معضل بانک های ربوی، تلاش در جهت کاهش فاصله طبقاتی و تغییر فرهنگ مردم به استفاده از کالاهای داخلی را از اولویت های کشور دانست.

در ابتدای این دیدار علی ربیعی،  گزارشی از عملکرد مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 14