آیت الله علوی گرگانی: لزوم توجه به تعلیم مسائل دینی در مدارس

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که معلمان دانش آموزان را با جان دل تربیت کنند، بر لزوم توجه به تعلیم مسائل دینی در مدارس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت ایت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود اظهار کرد: خداوند نخستین معلم بشر است به عبارت دیگر منصب تعلیم، منصبی الهی است و خداوند خود را در قرآن کریم معلم معرفی می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: این وظیفه سنگینی است که به دوش معلمان گذاشته شده است یعنی مسأله تعلیم و تربیت دانش آموزان به دست شما معلمان عزیز است بنابراین خواهش می کنم در این مسؤولیت حداکثر استفاده را ببرید و دانش آموزان را با جان دل تربیت کنید.

وی با بیان این که تمامی مسؤولان و خدمت گزاران امروزی زمانی دانش آموز بوده اند، اظهار کرد: معلم تأثیر فراوانی در روحیه نوجوانان دارند و آموزه های او هرگز فراموش نمی شوند بنابراین اگر معلم بتواند در ضمن مشغولات درسی به تعلیم مسائل دینی نیز بپردازد در ذهن دانش آموزان خواهند ماند زیرا چنانچه در روایات آمده است تعلیمات در سن کم همانند نقشه ای که بر روی سنگ کشیده می شود هرکز پاک نمی شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می فرماید آیه ۱۱۲ سوره هود من را پیر کرده است زیرا خداوند در این آیه مسؤولیت طرفداران را نیز بر گردن من نهاده است و می گوید «پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند باید استقامت کنند».

وی افزود:  زمانی به آیت الله بروجردی خبر دادند عده ای به لغویات پرداخته اند که وی پس از شنیدن این خبر تا صبح چشم روی هم نگذاشت و می گفت در زمان مرجعیت من افرادی چنین کارهایی انجام داده اند حال چگونه باید جواب خداوند را بدهم؛ ما باید همانند آیت الله بروجردی درد جامعه داشته باشیم و این که پیامبر اکرم(ص) می گوید من پیر شده ام درد امت داشته است نه درد خودش را.

وی درپایان خاطرنشان کرد: استاد باید دانش آموزان را همانند فرزند خودش بداند زیرا هرچه برای آنها تلاش کند برگشتش به خود او است؛ والدین نیز باید همکاری بیشتری با معلمان داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 9