جامعه مدرسین: چنگ زدن به ریسمان پوسیده‌ برجام دور از عقلانیت سیاسی است | ملت انحراف از اصول را بر‌نمی‌تابد

جامعه مدرسین تأکید کرد: مسؤولان بدانند ملت انقلابی نظاره‌گر وعده‌ها و کارکردهای آنها هستند و انحراف از اصول انقلابی را بر‌نمی‌تابند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حمایت . بر ضرورت اجرایی شدن آن ها کرد.

متن این بیانیه که به امای آیت الله یزدی رسیده و در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولایت مطلقه فقیه یک مدیریت سازنده و موفق در هدایت و راهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مسائل مهمی چون عزّت و آبروی ملّت ایران، اعتلای فرهنگ و اخلاق، تحکیم و حفظ بنیان خانواده، تکثیر و تربیت نسل مومن و انقلابی، ساماندهی اقتصاد و معیشت، عدالت فراگیر، وحدت و دوری از اختلاف از جمله مواردی است که بارها با توجه به نیازهای کشور توسط رهبر معظم انقلاب به مسئولان توصیه شده است.

اما متاسفانه مروری بر راهبردها و توصیه‌های معظم له در موارد مختلفی چون «توجه به ظرفیت‌های داخلی، معیشت مردم، تولید، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، دشمن شناسی و….» نشان می‌دهد مسئولان، قوی و تاثیرگذار وارد میدان نشده‌اند و هر روز کشور از بی توجهی به این تذکرات در حال آسیب دیدن است.

از جمله‌ی این موارد مذاکرات هسته‌ای است که در میدان سیاست بازی و نقض عهد‌های مکرر طرف‌های خارجی به توافقی ضعیف و بی‌خاصیت تبدیل، و با بردن کشور به مرحله ای چالش‌زا منجر به کاهش سرعت رشد و پیشرفت کشور شده است. سند ننگین ۲۰۳۰ نمونه‌ی دیگری است که علی رغم هشدار‌ها و تذکرات جدی، مخفیانه پیگیری و اجرایی می‌شود و در زمینه پیام‌رسان‌های بیگانه همچون تلگرام نیز نقش مخرب حضور دشمن عامدانه یا غافلانه نادیده گرفته می‌شود. اقتصاد و بازار در مواجهه با هجوم کالاهای وارداتی خرد شده و بی‌توجهی‌ به توصیه‌های مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت از مواضع متقن و محکم رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی»، اعلام می‌نماید: باید در تصمیمات کلان، محور ولایت فقیه باشد و جهت‌گیری‌ها، سیاست‌های مدیریتی و تصمیمات کشور در مسیر اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی طرح‌ریزی و اجرایی شود. اقدامات خصمانه اخیر دشمنان نظام اسلامی حکایت از آغاز دور جدیدی از توطئه ها و خباثت‌ها دارد. مسئولان با یکپارچگی و تبعیت مطلق از ولایت فقیه، راه نفوذ و اختلاف افکنی دشمن را سد کنند و نگذارند در صفوف ملت شکاف و فاصله‌ای ایجاد شود.

مسئولان بدانند و آگاه باشند ملت انقلابی نظاره‌گر وعده‌ها و کارکردهای آنها هستند و انحراف از اصول انقلابی را بر‌نمی‌تابند.

در میدان دیپلماسی که حقیقتا میدان جنگ و مبارزه است تنها با حفظ جهت‌گیری‌های اسلامی، انقلابی و توجه به مبانی و اصول، می‌توان پیروز و سربلند بود لذا ذره‌ای عدول از این رویکرد، کشور را با خسران مواجه خواهد کرد. امروز برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن به دور از تدبیر و عقلانیت سیاسی است. اروپا و دیگر دوستان آمریکا، مانند آمریکا غیر قابل اعتمادند و باید قاطعانه‌ و بدون‌ هیچ ملاحظه‌ای دشمن را شناخت و به تحلیل و عمل انقلابی پرداخت و یک دیپلماسی هوشمندانه را دنبال کرد.

امید است در پناه دعا و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) پرچم عزت و اقتدار ایران اسلامی بر بلندای قله‌های پیشرفت و سربلندی به اهتزاز درآید و ما نیز در تحقق این امر عظیم و پر اجر از بذل جان و مال خویش دریغ نخواهیم نمود.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10