انتقاد آیت الله سیدان از کم توجهی طلاب به مباحثه

آیت الله سیدان با بیان این که مباحثه در گذشته در حوزه های علمیه وجود داشت اما امروز بسیار ضعیف شده است، گفت: مباحثه در پیشبرد اهداف آموزشی اثرات سازنده ای دارد.

آیت الله سید جعفر سیدان استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در همایش «حوزه علمیه، سنت های کارآمد» که امروز ۲۰ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: مسأله شناخت صحیح حائز اهمیت است که از آن تعبیر به هدایت می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت هدایت تصریح کرد: قرآن کتاب هدایت و هدف رسالت است که هدایت در اخلاق در همه شئون زندگی باید نهادینه شود که مرکز تحصیل این حقیقت حوزه علمیه است.

آیت الله سیدان با بیان اینکه اساس اشتغال حوزویان این موضوع است که تحصیل کرده و از منبع هدایت که قرآن و عترت است استفاده کنند، بیان داشت: هر چه آداب و سنن تأثیرگذارتر در ارتباط با مسأله هدایت باشد آن حوزه موفق تر خواهد بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که مباحثه در گذشته در حوزه های علمیه وجود داشت اما امروز بسیار ضعیف شده است، خاطرنشان کرد: در مباحثه و مذاکره علمی مطالب گذشته گفته می شود و با توجه به اینکه مباحث علمی معرفت زا است و مسأله پیش مطالعه به دست خود افراد است در عین حال در پیشبرد اهداف آموزشی این موارد اثرات سازنده ای دارند.

وی با بیان اینکه انبیا و اهل بیت (ع) منابع، ذخایر و گنجینه علم هستند، تصریح کرد: در واقع این علم را نمی توان از بشر گرفت و مدعی شد که علوم بشری درست هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11