تکیه بر آموزه های قرآن و مبارزه با دشمن تنها راه مدیریت کشور است

امام جمعه مشهد توجه به تعاملات دیپلماسی و گفتگوها را در طی ادامه مسیر نظام اسلامی بی اثر دانست و گفت: تکیه بر آموزه های قرآن، استکبارستیزی، کفر‌ستیزی و مبارزه با دشمن تنها راه مدیریت یک نظام انقلابی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در اجتماع اعتراض آمیز حوزویان خراسان علیه اقدامات خصمانه آمریکا که در حوزه علمیه نواب برگزار شد گفت: وظیفه روحانیت اخذ راهبردها و تکالیف خاص اجتماعی و سیاسی از کلام وحی به جای اندیشه ورزی در این امور است و این امر در رابطه با مجاهده با کفار نیز موضوعیت دارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به وجود دشمنی با رسالت و وحی افزود: دشمنی با پیامبر اکرم(ص) عداوت با وحی و رسالت آسمانی است. قرآن کریم در این رابطه می فرماید که برای هر پیامبری شیاطینی از انس و جن قرار دادیم و  باید دانست که منظور خداوند از پیامبر در این آیه جریان رسالت و نبوت است.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با دشمنان پیامبر اکرم (ص) برای ما یک اصل و مساله محوری است، چرا که ما باید جریان شریعت را در دوران کنونی تداوم ببخشیم.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل ایران و غرب بر سر دین است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر شریعت منجر به جمع شدن بساط جریان های ناپاک، منکرات شرعیه و نظام شاهنشاهی شد. بنابر این مساله ایران و غرب مساله ای خاص در روابط معمول بین المللی نیست، بلکه مساله و مشکل بر سر دین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دشمنی با انقلاب اسلامی و آثار رسالت تا زمان استمرار آن در ایران وجود خواهد داشت و این امری طبیعی است. مردم و روحانیت باید نسبت به این مساله آگاه باشند و تا آخرین لحظه به جنگ با استکبار بپردازند.

وی توجه به تعاملات دیپلماسی و گفتگوها را در ادامه دادن نظام انقلاب اسلامی بی اثر دانست و خاطر نشان کرد: استکبارستیزی، کفر‌ستیزی و مبارزه با دشمنی که از طرف خدا معین شده است تنها راه مدیریت یک نظام انقلابی است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه محور جامعه اسلامی مبتنی بر آیات قرآن، استکبار ستیزی است، گفت: اداره کشور در چارچوب مذاکره و دست‌دادن با دشمن خلاف دستورات قرآن است، چرا که دشمنان اسلام تا نابودی کامل مومنان و اسلام دست از مبارزه بر نمی دارند و این مشکل با امضا و گفتگو حل نخواهد شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) و پیروزی بنی اسرائیل بر فرعون با وجود احساس ناتوانی بنی اسرائیل افزود: بنی اسرائیل در ساحل به هنگام مشاهده لشکر فرعون در پشت سر و دریا در رو به روی خویش، احساس رسیدن به نقطه بن بست کردند اما موسی(ع) به آنان گفت که معیت حق بزرگترین توانمندی ما در راه مبارزه است. سخن او تمام دل ها را جذب خود کرد و باید به برخی که در داخل احساس نا امیدی و ناتوانی در مبارزه می کنند، همین پاسخ را داد تا به این نکته الهی توجه کنند.

وی معیت خداوند را دارای شروطی دانست و خاطر نشان کرد: مقاومت، خداباوری و تکلیف محوری شروط خداوند برای معیت و کمک به مبارزان است. خودباختگی، سستی و همچنین قدرت محوری به جای تکلیف محوری مانع معیت و همراهی خداوند در مبارزه و تقابل با دشمنان می شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بندگی مطلوب خدا در گرو مبارزه برای او است، تصریح کرد: رجوع به قرآن و خط گرفتن از آن بالاترین تحلیل سیاسی است و لزوم آمریکا ستیزی به عنوان یک رسالت را می توان با این رجوع متوجه شد. بندگی واقعی و مطلوب خداوند نیز با مبارزه برای او محقق می شود، چرا که دعای نافله و روزه مستحبی را هر مومن و پیرزنی هم می تواند انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به لزوم تنظیم مدیریت نظام در چارچوب رهنمود های قرآن افزود: باید سیاست های اجرایی نظام بر اساس قرآن باشد و افراد سکاندار کشور نیز باید این رهنمود ها را اجرایی کنند.

وی برجام را از موارد مورد دغدغه و نگرانی از ابتدای آن دانست و خاطر نشان کرد: آمریکایی ها نه تنها دین ندارند بلکه انسان نیز نیستند و اگر حتی امضای رییس جمهور آمریکا برای برداشتن تحریم ها عملی می شد آنان به این امضا نیز پایبند نمی بودند. بنابر این نباید از آنان توقعی داشت.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بسیاری از امتیازات هسته ای مان را از دست دادیم اما در نهایت به نقطه فعلی رسیدیم، گفت: البته باید دانست که این امر در نهایت به ضرر آمریکا تمام شد؛ چرا که با وجود تبلیغات وحشت زا در دنیا درباره توان اتمی ایران آبروی خود را بردند. وزیر خارجه انگلیس گفته بود که خروج از برجام بازکردن دستبند از دست ایران است.

امام جمعه مشهد با اشاره به الطاف غیبی خداوند در ماجرای برجام افزود: به ریاست جمهوری آمریکا رسیدن ترامپ در واقع لطف خدا بود، چرا که اگر کلینتون به این جایگاه می رسید با اعمال شیطنت های بدتر و پیچیده تری برجام را به انتها می رساند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با وجود اینکه به کشورهای اروپایی اعتماد ندارند و فرمودند که لازم است که از طرف آنان تضمین های محکم گرفته شود، اما یقین دارند که امر اتفاق نمی افتد. چرا که غرب تضمین نمی دهد و ما نیز نمی توانیم از آنان تضمین بگیریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 11