در کنار درس و بحث پیشگام مبارزه با دشمن باشید

آیت الله نوری همدانی خطاب به طلاب و روحانیان:
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که امروز حوزه ها نباید تنها به درس و بحث اکتفا کنند، گفت: در حوزه هم باید درس، بحث، تحقیق و تألیف برقرار باشد و هم در میدان مبارزه نیز فعال بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در نشست تبیین گسترش فرهنگ دکترین دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت که در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار شد با بیان این که ولایت موضوع بسیار مهمی است و افتخار ما تبعیت از ولایت است، گفت: بر اساس روایاتی که از اهل سنت در کتبشان است اگر کسی دارای ولایت نباشد هیچ عملی از اعمالش قبول نیست.

وی در ادامه افزود: بر اساس روایات معتبر از کتب احادیث شیعه و همان طور که در کتب اهل سنت است اگر کسی دارای ولایت نباشد هیچ عملی از اعمالش در درگاه خداوند مورد قبول نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر کسی به اندازه کوه ابو قبیس طلا در راه خدا انفاق کند، به اندازه عمر نوح عبادت کند، شب ها تهجد و روزها روزه بگیرد و اگر بین صفا و مروه کشته شود اگر حضرت علی(ع) دوست نداشته باشد بوی بهشت را استشمام نمی کند.

وی با بیان این که دومین مطلب درباره ولایت دوست داشتن اهل بیت(ع) است، گفت: شخصیت هایی همچون کمیل بن زیاد و حجر بن عدی با خون خود از ولایت حمایت کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که هدایت را در سایه ولایت می دانیم، گفت: هدایت، احکام و معارف ما همه از اهل بیت(ع) گرفته شده و این یکی از خصایص شیعه است که همیشه ولایت و احکام را از ولایت گرفته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، حکومت را چهارم مسأله عنوان کرد و افزود: حکومت تنها از آن پیامبر گرامی اسلام، حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) است و خداوند متعال سرنوشت انسان ها را با این همه کرامت، در ولایت و مدیریت به دست افراد جبار، ستمکار و ظالمین نمی سپارد.

وی با اشاره به این که بعد از پیامبر گرامی اسلام حضرت علی(ع) در رأس حکومت اسلامی است، گفت: متأسفانه بعد از رحلت پیامبر جریان هایی نظیر بنی امیه و بنی عباس به وجود آمد، اما علما این موضع گیری ها را حفظ کردند و به زندان رفتند، شهید شدند و هرگز فراموش نکردند که حکومت باید در دست اهل بیت(ع) باشد.

وی بابیان این که اهل بیت(ع) راهنما هستند و غیر این ها راهنما وجود ندارد، گفت: این که خداوند متعال برای مردم رهبر و راهنما معین می کند یک مطلب مهمی است و مردم نمی توانند برای خودشان معین کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود گفت: امام راحل به عنوان یک فقیه فرزانه مهندس و معمار این انقلاب نتواستند ببینند مردم در زیر سلطه استکبار و استبداد هستند و آرام ننشستند و سعی کردند و انقلابی را به وجود آوردند و فریاد زدند کسی که امروز فریاد نزند گنهکار است.

این مرجع تقلید افزود: امام راحل تبعید شد ولی هیچ وقت آرام ننشست و همیشه سعی کردند و انقلاب را به وجود آمد و این کار مهم است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بعد امام راحل علما باید صحیفه نور ایشان مطالعه کنند، افزود: چون این کتب بالینی ما است و افزون بر این کتاب دفتر تبیان و همچنین وصیت نامه عبادی سیاسی ایشان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نخستین چیزی که امام راحل در وصیت نامه خود دارند همیشه مسأله ولایت است که باید مورد توجه ما باشد و برای ما تکیه گاه بزرگی است، گفت: بنابر این ما معتقد هستیم که هدایت ما دست اهل بیت(ع) است و آن چه که امروز داریم نیز از اهل بیت(ع) است بنابراین هدایت و حکومت یکی از سمت های اهل بیت(ع) است که باید در دست آنها باشد.

وی با بیان این که در طول تاریخ هرگز شیعیان و علمای شیعه آرام ننشستند و به زندان رفتند به مرز شهادت قدم گذاشتند و کشته شدند، ابراز کرد: در طول تاریخ علما شیعه کشته شدند و به شهادت رسیدند و خون خود را دادند و از ولایت دفاع و حراست کردند.

این مرجع تقلید ادامه داد: همین ها قهرمان میدان علم و تحقیق بودند و و قهرمانان میدان جهاد هم بودند این ها باید درس برای ما باشد.

وی با تأکید بر این که امروز هم حوزه ها نباید تنها به درس و بحث اکتفا کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه هم باید درس، بحث، تحقیق و تألیف برقرار باشد و هم در میدان مبارزه نیز فعال بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امروز دشمنان ما به میدان مبارزه آمدند و همه فشارها بر روی شیعه است، ادامه داد: آنچه که مهم است وحدت و اتحاد است و علما و مسؤولان باید قدر این اتحاد را بدانند.

این مرجع تقلید با بیان این که اهل بیت(ع) وسیله فیض هستند، افزود: به برکت وجود اهل بیت(ع) است که خداوند متعال این همه نعمت را به ما اعطا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در زمان ما ولایت جلوه کرده و یک فقیه توانست کار بزرگی انجام دهد و یک تحول عظیمی در دنیا ایجاد کرده است، گفت: مردم نمی دانستند ولایت چیست اما به واسطه وجود و کار امام ولایت را شناختند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در زمانی زندگی می کنیم که ولایت تجلی کرده و این حکومت و نظام که کشتیبان این کشتی حضرت آیت الله خامنه ای است، افزود: همه این ها مربوط به ولایت است و باید قدر این ولایت و نظام را بدانیم و برای نگهداری این نظام همه باید با هم باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 10