توجه به قرآن انسان را از خواب غفلت بیدار می کند | مجالس با شکوه قرآنی؛ پاسخی دندان شکن به دشمنان

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی گفت: امروزه هزاران نفر از مردم به ویژه جوانان در مجالس قرآنی شرکت می کنند و جواب دندان شکنی به دشمنان اهل بیت(ع) می دهند که ادعا می کردند شیعیان رابطه ای با قرآن ندارند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ظهر امروز در مراسم قرائت قرآن کریم حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تبریک حلول ماه مبارک رمضان تأکید کرد که باید شکرگزار این نعمت الهی بود و نهایت استفاده را انجام داد.

وی با اشاره به مضامین دعای روز نخست ماه مبارک رمضان افزود: روزه داران حقیقی نه تنها در دهان و زبان بلکه در تمام وجود خود روزه دار هستند یعنی در زمان روزه از دروغ، تهمت، کم فروشی، پخش شایعات و به صورت کلی از گناهان پرهیز می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قلب روزه داران حقیقی به غیر از خدا توجه ندارد، اظهار داشت: شب زنده داران واقعی نیز وقتی رو به درگاه خدا می آورند تمام وجود آن ها را نورانیت و روحانیت فرا می گیرد.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) می فرماید کسانی هستند که جز تشنگی و گرسنگی نصیبی از روزه ندارند و از شب زنده داری غیر از بی خوابی و خستگی سهمی ندارند؛ در دعای روز اول ماه مبارک رمضان از خدا می خواهیم که ما را از خواب غفلت بیدار کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بهترین راه بیداری توجه به قرآن مجید است، ابراز داشت: پیامبر به وسیله قرآن مردم را خواب غفلت بیدار کرد، ضمن قرائت قرآن کریم باید به معنای آن نیز آشنا شد، آیات قرآن مردم را از ظلمت ها به نور دعوت می کند؛ گناهانی مانند غیبت و خیانت ظلمت  هستند که قرآن انسان را از آن ها نجات می دهد و به راه درست دعوت می کند.

وی عنوان کرد: زمانی بود که تعداد بسیار محدودی تلاوت قرآن می کردند اما امروزه هزاران نفر از مردم به ویژه جوانان در مجالس قرآنی شرکت می کنند و جواب دندان شکنی به دشمنان اهل بیت(ع) می دهند که ادعا می کردند پیروان اهل بیت(ع) رابطه ای با قرآن ندارند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: افراد باید خود و جوانان را به قرآن کریم بسپارند، باید فرزندان را از کودکی با جلسات قرآنی و دینی مأنوس کرد، باید مراقب جوانان و فرزندان بود که خطر در زمان ما زیاد است اما در سایه قرآن کریم همه خطرات از نظام، کشور و مردم برطرف خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 11