آیت الله اشرفی شاهرودی: پوشش نامناسب جامعه را در معرض خطر قرار می دهد

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که پوشش نامناسب در بین مردم دارای چند نتیجه و اثر است، گفت: در معرض خطر قرار دادن خود، اثبات بی غیرتی خود و در رنج و ناراحتی قرار دادن دیگران از اثرات پوشش زننده و بد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد آیت الله اشرفی شاهرودی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره نور که در مسجد گوهرشاهد حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: در اسلام به حفظ ناموس و مراقبت بر لغزش های جنسی اهتمام ویژه ای شده است تا مردم دچار آثار بد زنا نشوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به اثرات زنا افزود: فرزندانی که در اثر عمل زنا متولد می شوند غالبا فاسدند و تبدیل به جانیانی می شوند که فساد را گسترش می دهند. زنا موجب از بین رفتن اخلاق و بنیان های خانواده نیز می شود.

وی اهتمام و کوشش والدین در زندگی را برای به ثمر رسیدن فرزندان دانست و خاطر نشان کرد: اگر بستر خانواده با زنا نابود شود و فرزند با زنا متولد شود، این اهتمام و علاقه برای به ثمر رساندن فرزند و همچنین احساس مسئولیت دیگر وجود نخواهد داشت.

آیت الله اشرفی تصریح کرد: زنا موجب از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر خواهد شد و از همین طریق خانواده و به تبع آن فرزندان را به نابودی می کشاند. خداوند در معرفی عباد الرحمان خود آنان را به دور از زنا معرفی می کند و همچنین مرتکبان آن را به عذاب وعده داده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به مجازات زنا و جایگاه آن در جامعه افزود: لزوم وجود چهار شاهد بر اجرای حد زنا جهت جلوگیری از آشکار و علنی شدن این گناه در جامعه است. عبرت گیری دیگران نیز از دیگر دلایل وضع این مجازات است.

وی خاطر نشان کرد: در وقوع قتل شهادت دو نفر کافی است اما بنابر روایتی از امام صادق(ع) دلیل لزوم وجود چهار شاهد این است که در زنا دو نفر در حال ارتکاب گناه اند.

آیت الله اشرفی با بیان قانون لعان گفت: قانون لعان برای افرادی است که همسر خود را در حال زنا با فردی می بینند ولی چهار نفر شاهد ندارند تا آن را اثبات کنند. فرزند حاصل از لعان در صورت انجام پذیرفتن درست آن دیگر به پدر ملحق نیست و تنها به مادر ملحق است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به وضعیت نامناسب پوشش در جامعه افزود: پوشش نامناسب در بین مردم دارای چند نتیجه و اثر است. در معرض خطر قرار دادن خود، اثبات بی غیرتی خود و در رنج و ناراحتی قرار دادن دیگران از اثرات پوشش زننده و بد است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15