آیت الله نوری همدانی: زمینه هجرت طلاب به شهرستان ها فراهم شود | روند خالی شدن بلاد از علما نگران کننده است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تمرکز طلاب در قم، نسبت به عدم مهاجرت طلاب به شهرستان ها و خالی شدن بلاد از علما اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، با اشاره به تمرکز طلاب در قم، نسبت به عدم مهاجرت طلاب به شهرستان ها و خالی شدن بلاد از علما اظهار نگرانی کرد.

وی با تأکید بر فراهم کردن زمینه و امکانات هجرت طلاب به شهرستان ها افزود: امروز طلاب امروز واقعا در شرایط سختی بسر می برند و باید زمینه را برای آنان فراهم کرد، متأسفانه وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که اکثر مردم از نظر معیشت دچار مشکل هستند و مسؤولان باید برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ایستادگی مردم پای انقلاب اسلامی در شرایط سخت اظهار داشت: الحمدلله مردم صبور و با استقامت هستند و مشکلات را درک می کنند اما صبر مردم نباید سبب کوتاهی در خدمت به آنان شود.

 وی با بیان این که مردم شهرستان ها به حضور علما در کنار خود نیاز دارند، ادامه داد: طلابی که زحمت کشیدند و تا جایی درس خوانده اند یا مدرس هستند باید به استانها بروند و خلا پیش آمده را پر کنند، روحانیت باید همانند مردم زندگی و احتیاجات آنها را برطرف کند و به هدایت و تبلیغ مشغول باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آفات خلأ علما در بلاد، فعالیت فرقه های منحرف که با اسلام و فرهنگ اهلبیت(ع) سازگار نیستند را یکی از این آفات برشمرد و ابراز داشت: یکی از فرقه های انحرافی صوفیه است که دشمن اهل بیت(ع) محسوب می شوند و باید با آن مقابله کرد.

وی عنوان کرد: این فرقه اسلام را منحرف معرفی کرده و اسلام همراه با جوش و خروش را به اسلام بی تفاوت و بی خاصیت تبدیل کرده اند، متأسفانه عده ای برای بعضی از این افراد جلسه می گیرند و مجلس برپا می کنند که باید جلوی این کار ها گرفته شود، می خواهند برای برخی از شاعران که مشی صوفی دارند مراسم هایی بگیرند و عده ای هم محو اشعار او شدند، بله این افراد از نظر ادبی و تمثیل قوی هستند اما در چه راهی و در چه مسیری قرار دارند؟

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این افراد با فرهنگ اسلامی و اهلبیت(ع) فاصله دارند و این موضوع در جای جای اشعار شان نمایان است، البته مقابله با اینها کار حوزه و علما است که با تسلط خود بر اخبار اهل بیت(ع) متوجه این انحرافات می شوند.

وی اضافه کرد: بنده جدا از مسؤولان و حوزه تقاضا می کنم که برای این موضوعات تدبیر مناسبی صورت گیرد و با این تفکر مقابله شود، بنده شدیدا مخالف هستم که کسانی بخواهند جریانی را خلاف نظر اهل بیت(ع) ترویج کنند و اگر افرادی چنین برنامه ای دارند باید مقابله کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 4 =