طلاب برای ارتباط با امام زمان(عج) برنامه داشته باشند

مدیر ارتباطات حوزوی و مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی خطاب به طلاب معتکف تاکید کرد: باید قدردان این سه شبانه روز باشید، زیرا نزد امام رضا(ع) به عنوان امامی که شرط توحید را خودشان بیان فرمودند و شمس الشموس هستند، قرب مکانی پیدا می کنید
به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام فرازی نیا در جمع طلاب برادر و خواهر معتکف حوزه علمیه خراسان در مراسم افتتاحیه این برنامه معنوی با اشاره به روایت «مَنِ اعتَکَفَ إیمانا وَ احتِسابا غُفِرَ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ»، ابراز کرد: خداوند نسبت به اینگونه اعتکافی که هدفمند و با رعایت ظاهر و باطن آن باشد، عنایتی می کند که همان بخشش گناهان گذشته فرد است.

وی افزود: این ادبیاتی که خداوند گناهان گذشته فرد را می آمرزد علاوه بر اعتکاف در چند مورد مانند ایام حج و سفر زیارتی امام رضا(ع) مشاهده می شود.

حجت الاسلام فرازی نیامدیر ارتباطات حوزوی و مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این سنت نبوی اگر به طور صحیح رعایت شود، مورد عنایت قرار می گیریم، گفت: با توجه به این امر، باید متوجه بود که یک طلبه نسبت به سایر افراد به مشاهده و عنایت حضرات معصومین(ع) نیاز دارد و می بایست برای آن برنامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: اعتکاف یکی از مکان هایی است که می توان با تفکر و اندیشه و عبادت جمعی و فردی کاری کرد که فرد به چشم امام زمان(ع) بیاید و خود و نسلش هدایت و مورد عنایت قرار گیرند.

حجت الاسلام فرازی نیا با توصیه نسبت به مطالعه سیره نقل شده از اهل بیت(ع) در اعتکاف ماه رمضان، اظهار کرد: فرصت مناجات با خدا، انس با ادعیه و محتوای مفاتیح الجنان، نمازهای مستحب و… بسیار ارزشمند است و در واقع چه از این فرصت استفاده کنید و چه بهره نبرید، پشیمان خواهید شد. این امر همانند داستان حضرت خضر است که به یارانش در بیابان و مسیری در شبی تاریک گفت که اگر از ریگ های این بیابان بردارید یا برندارید، پشیمان می شوید.

وی توصیه کرد: نمازهای مستحبی، کمتر خوابیدن و استفاده از لحظه های عبادت را از یاد نبرید و حتی نماز جعفر طیار را که نزد امام رضا(ع) بسیار ارزشمند دانسته شده در قالب نماز شب بخوانید.

مدیر ارتباطات حوزوی و مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت دوستی و همراهی با کسانی که اهل بصیرت، درس و بحث و معنویت می باشند، ابراز کرد: ابزارهایی مانند گوشی همراه و ارتباطات فضای مجازی می تواند انسان را از توجه و حضور مطلوب تر در برنامه ای مانند اعتکاف دور کند.

وی گفت: باید قدردان این سه شبانه روز باشید زیرا نزد امام رضا(ع) به عنوان امامی که شرط توحید را خودشان بیان فرمودند و شمس الشموس هستند، قرب مکانی پیدا می کنید.

مدیر ارتباطات حوزوی و مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به داستانی که آیت الله العظمی وحید خراسانی درباره یکی از رفیقان خویش گفتند، توضیح داد: آن فرد در عالم مکاشفه از کنار ضریح امام هشتم(ع) گُلی را از دست مبارک ایشان گرفت و از آن پس دست وی اگر به کسی می خورد، شفا می گرفت که نمونه ای از آن فردی بود که در ۶۰ سالگی پا درد داشت و از آن زمان تا کنون که ۹۰ سال دارد، درد پا نشده است.

وی در پایان با اشاره به اموری مانند: زائر، زیارت، مزور، خادم، خدمت، مخدوم و حرم و حریم امام رضا(ع) ابراز کرد: با توجه به رویکرد تولیت آستان قدس رضوی نسبت به این هشت واژه از طلاب علوم دینی می خواهیم درباره این امور همراهی کنند و طرح بدهند.

گفتنی است، اعتکاف رمضانیه هزار تن از طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه خراسان از ۲۴ تا ۲۶ ماه مبارک رمضان در شبستان های تبریزی، میلانی و نجف آبادی مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی به همت مدیریت امور طلاب این حوزه و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 9