نمایندگان مجلس مراقب باشند نامشان به دنبال نام مملکت‌فروشان نیاید

امام جمعه مشهد خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اینجا جمهوری اسلامی است و این مردم خون دادند تا شما به مجلس رفتید مراقب باشید که اسمتان در تاریخ به دنبال اسم مملکت‌فروشان و مردم‌فروشان نیاید

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید فطر که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد عیدفطر را عید بازگشتن به فطرت انسانی دانست و اظهار کرد: ما در عرصه زندگی به خاطر گرفتاری‌های زیادی که داریم، دچار یک سلسله آلودگی‌هایی می‌شویم که فطرت اولیه خداگرایی ما به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه مزاج انسان میدان گرایش‌ها و فطریات است، افزود: آن بخش از گرایش‌های انسان که با حیوان مشترک است با نام غریزه شناخته می‌شود و آن بخش از گرایش‌ها که مخصوص خود انسان است، آن را فطرت می‌گویند.

امام جمعه مشهد گفت: در طول زندگی انسان برحسب شرایطی که پیش می‌آید خواه‌ناخواه این فرایض و گرایش‌های مختلف اعم از انسانی و گرایش‌های مشترک با حیوانات، در کشاکش و جنگ و جدال با یکدیگر هستند و در تضاد قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه وقتی غرایض حیوانی در انسان مشتعل می‌شود، گرایش حب جمال را در انسان کاهش می‌دهد، گفت: این باعث می‌شود که انسان در زندگی مادی خود، فطرت خداگرایی را فراموش کند و آن در ضمیر ناخودآگاه انسان مخفی شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: یک ماه روزه گرفتیم، نماز خواندیم و شب‌ها در خانه خدا انابه کردیم و این موجب شد به فطرتی که در باطن ما مربوط به خداگرایی است و سرکوب شده بود، بازگردیم.

امام جمعه مشهد در دومین خطبه نماز عید فطر به سالروز شهادت شهدای حزب مؤتلفه اشاره کرد و گفت:  روزی که امام را به ترکیه تبعید کردند در یک فضای تاریک سراسر اختناق و خفقان، چهار عنصر غیور، دلاور، متعهد و زاهد و مجاهد به عنوان وظیفه دینی  و انقلابی خود یک جاسوس ناپاک انگلیسی آمریکایی به نام حسنعلی منصور ملعون را به جهنم فرستادند و به همین دلیل آنان را اعدام کردند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه مجاهدت شهدای موتلفه دو پرده را برای ما می‌گشاید، گفت: نخست اینکه، در شرایط حاکمیت مستشاران آمریکایی بر این مملکت و یک نظام دست‌نشانده مزدور آمریکا و تا بن دندان مسلح، در آن اختناق و خفقان انسان‌های غیور، دلاور، انقلابی و از خود گذشته بزرگترین حرکت را انجام دادند به‌طوری که اگر آن مزدور ناپاک به درک نرفته بود، مشکلات زیادی در سلطه دشمن بر این مملکت پدید می‌آمد.

وی همچنین افزود: وقتی این افراد در چنین فضایی غیرتمندانه ازخودگذشتگی کردند، امروزی که ما خوشبختانه به برکت امکانات و اقتدار عظیم این نظام متکی هستیم، چگونه می‌توانیم در مقابل دشمن کوتاه بیاییم؟

علم الهدی ادامه داد: پرده دومی که در این قضیه گشوده می‌شود این بود که این افراد با ترور حسنعلی منصور نقشه شوم آمریکایی انگلیسی که قرار بود هستی ما را ببرند و بر ما مسلط شوند را نقش برآب کردند.

امام‌ جمعه مشهد در ادامه یادآور شد: از دوران قاجار تاکنون قریب به دو قرن سلطه استعمار انگلیس و یک ربع قرن چکمه‌های جائرانه ۴۰ هزار مستشار آمریکایی، نتیجه مصوبات مجلس و قرارداد با کنوانسیون‌های خارجی و هم‌دست شدن با نقشه‌ها و مقررات دنیای شوم مستکبر استعمارگر بود.

وی در تکمیل این توضیح افزود: قاجار و پهلوی مردم خود را به وسیله مصوبات مجلس شورای ملی و هم‌پیمانی با کنوانسیون‌‌ها و قراردادهای بین‌المللی که بوسیله آمریکا و انگلیس دیکته شده بود، فروختند.

علم‌الهدی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: مراقب باشید، خدای ناکرده اسمتان در تاریخ به دنبال اسم مملکت ‌فروشان و مردم‌فروش‌ها نیاید و بعدها نگو‌یند شما هم با تصویب FATF و لایحه پولشویی کنوانسیون‌ خارجی، دشمن را بر تراکنش‌های بانکی این ملت و کشور مسلط کردید. اینجا جمهوری اسلامی است و این مردم خون دادند تا شما به مجلس رفتید.

وی اضافه کرد: هنوز ناله پدرها و مادرهای شهید بلند است و بچه‌های جوانمرد ما در کویر شام و ساحل دریای مدیترانه برای حفظ نظام و اسلام دارند جان می‌دهند، این با حکومت قاجار و پهلوی فرق می‌کند که مصوباتشان مردم و مملکت را بفروشد و خدای ناکرده مصوبات مجلس ما هم همین اثر را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان‌ کرد: ما در مقابل دشمنی هستیم که بعد از رحلت پیامبر تا امروز در طی ۱۴ قرن این سیلی را از انقلاب نخورده بود و روز به روز در مقابل اقتدار ۴۰ ساله ما خود را زبون و بدبخت احساس نکرده بود، ‌بنابراین با امکانات می‌خواهد ما را از پا دربیاورد.

وی به توضیح فوق افزود: قرار گرفتن در یک تنگنای اقتصادی نباید موجب شود که افراد در اصناف و اقشار مختلف مقابل نظام ایستاده و برضد نظام اعتصاب کنند.

علم الهدی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی و جان بچه‌های مردم به پیروزی رساندیم، بنابراین نباید شکم و فشار اقتصادی باعث شود مردم مقاومت را کنار گذاشته، در مقابل نظام بایستند و با نظام دست به گریبان شوند.

علم‌الهدی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مسئولان و مدیران اجرایی کشور، ابراز کرد: شما وضعیت کشور را بیش از همه لمس می‌کنید، مردم از گرانی به تنگ آمده‌اند و گرانی برای همه مردم ما طاقت‌فرسا شده است.

وی افزود: شمایی که به عنوان نخبگان مردم مدیریت نظام را به دست گرفتید بیایید با کمال قدرت و مدیریت جهادی وسط مردم و چنگ گرانی را از روی حلق مردم بردارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: درست نیست وقتی مردم به سراغ گرانی می‌روند مبادی گرانی را در تصمیم‌گیری‌های مدیران اجرایی ببینند و اینکه امکانات خود نظام به انبارهای احتکار سرازیر شده است!

وی به احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز اشاره کرد و افزود: شرکت‌های خودروسازی، ۹۰ هزار خودرو را احتکار کنند تا قیمت آن را بالا ببرند و این امر هزینه‌های حمل و نقل را بالا می‌برد و بر روی قیمت دیگر اجناس نیز تأثیر چندبرابری می‌گذارد.

امام جمعه مشهد به این توضیح افزود: این مشکل حل نخواهد شد مگر اینکه مسئولانی که خودشان در میدان دفاع مقدس جزو مجاهدان بوده‌اند، با یک مدیریت جهادی به میدان بیایند و چنگ گرانی را باز کنند. یک ماه روزه‌داری و مقاومت در مقابل نخوردن و نیاشامیدن از مردم ما قهرمانانی می‌سازد که در مقابل تحریم‌ها و فشار اقتصادی مقاومت کنند، اما مسئولان نیز باید با مدیریت جهادی بر این مقاومت بیفزایند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 9