باید متحد و منسجم از اسلام و کشور دفاع کنیم

حضرت ‌آیت الله شبیری با بیان اینکه یقینا اگر در کنار هم باشیم از همه مشکلات هم عبور خواهیم کرد، گفت: اگر این اختلاف‌نظرها به سمت تفرقه پیش برود، بسیار مضر خواهد بود.

حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با ابلاغ سلام و آرزوی توفیق برای رییس جمهور و دولت گفت: وحدت، همواره یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای جامعه اسلامی بوده و است و امروز با توجه به تشدید هجمه‌های دشمنان بیش از پیش به انسجام و همدلی نیاز داریم.

این مرجع تقلید  با بیان اینکه “یقینا اگر در کنار هم باشیم از همه مشکلات هم عبور خواهیم کرد”، افزود: وجود اختلاف نظر در جوامع امری کاملاً طبیعی است و اگر با حسن نیت و حسن نظر همراه باشد، بسیار هم سازنده است، اما اگر این اختلاف‌نظرها به سمت تفرقه پیش برود، بسیار مضر خواهد بود.

حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی اظهارداشت: تفرقه افکنی روش فرعون بوده است که خداوند هم در قرآن کریم به آن اشاره کرده است که او برای پیشبرد نیات و اهداف باطل خویش مردم را فرقه فرقه می کرد و میانشان اختلاف می انداخت و از این اختلاف استفاده می کرد و دشمنان ما نیز امروز به دنبال یک چنین چیزی هستند و ما نباید اجازه بدهیم آنها چنین فضایی را به وجود بیاورند و باید در کنار هم متحد و منسجم از اسلام و کشور دفاع کنیم.

وی همچنین از تلاش‌های دولت برای رسیدگی به محرومان و بویژه تلاش برای پیشگیری از تأثیرگذاری فشارهای اقتصادی دشمن بر معیشت عامه مردم، تقدیر و تشکر و برای دولت در این مسیر آرزوی موفقیت روزافزون کرد.

محمود واعظی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دکتر روحانی به حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی، گفت: آقای رئیس جمهور همواره تأکید دارند که دولت به دعای خیر و نظرات حکیمانه مراجع تقلید و علما نیاز دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با ارایه گزارشی از وضعیت کشور و تلاش‌های دولت برای مدیریت وضعیت جدید پیش آمده پس از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: طبیعی است که بر اثر فشارهای آمریکا، وضعیت اقتصادی کشور، تحت تأثیر قرار بگیرد، اما دولت با تمام تلاش در حال برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت وضعیت است تا زندگی مردم و بخصوص طبقات ضعیف‌تر در فشار قرار نگیرد.

واعظی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که همه مسئولان کشور درباره وضعیت پیش‌رو و اینکه باید چه راهکارهایی برای مواجهه با این وضعیت اتخاذ کنیم اتفاق نظر داشته باشند، چرا که دشمن کاملاً روی اختلاف‌نظر و تفرقه بین مسئولان کشور حساب باز کرده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: همه مسئولان و از جمله علما و مراجع می‌توانند با ارتباط نزدیک‌تر با مردم تلاش‌های دشمنان برای سیاه‌نمایی و جنگ رونی علیه جمهوری اسلامی را خنثی کنند. و همه قواها و نهادهای کشور نیز باید با نهایت همدلی و همکاری تأمین نیازها و مطالبات مردم و تلاش برای جلوگیری از تأثیرگذاشتن فشارها بر زندگی مردم را وجه همت خود قرار دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10