آیت الله مکارم شیرازی :لزوم معرفی خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه| منابع پایدار برای حوزه ایجاد شود

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه می‌توان از وجوهات شرعی نیز در ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه استفاده شود، گفت: حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند جهت حفظ عزت و شأنیت خود، منابع پایدار ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در دیدار قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، مسؤول  امور موقوفات و منابع پایدار و مسؤول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه، با ابراز خرسندی و رضایت از تشکیل و راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه گفت: برای پیشبرد اهداف جهت خودکفایی و استقلال مالی حوزه‌های علمیه، نیاز به همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و استفاده از ظرفیت خیرین به‌صورت جدی است.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان از وجوهات شرعی نیز در ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه استفاده شود بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند جهت حفظ عزت و  شأنیت خود، منابع پایدار ایجاد کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه و خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه امروز معرفی شوند، تأکید کرد: از ظرفیت صداوسیما درزمینه تحقق این امر می‌توان استفاده کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان گفت: لازم است در ابتدای تأسیس مدارس علمیه زمینه ایجاد منابع پایدار فراهم گردد.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری  گزارشی از وضعیت مدارس علمیه کشور ارائه کرد.

 در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجایی نیا مسؤول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی گزارشی از وضعیت مالی و بودجه حوزه‌های علمیه و صندوق توسعه منابع پایدار و اهداف راه اندازی صندوق بیان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آبادی پیشه مسؤول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار نیز در سخنانی  به بیان نحوه تشکیل دفتر امور موقوفات و منابع پایدار پرداخته و گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته توسط دفتر ارائه  کرد و خواستار عنایت معظم له نسبت به پیشبرد اهداف دفتر در راستای استقلال و خودکفایی مالی حوزه‌های علمیه شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 9 =