عضو اتاق تبلیغ خراسان: تأخیر در ازدواج سبب اضطراب معنوی و روحی در فرد و جامعه است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به این که آرامش در گروی ازدواج است، گفت: برخی از خانواده ها سرگرم آداب و رسوم دست و پا گیر هستند که این امر سبب تأخیر ازدواج جوانان ودر نتیجه فساد در جامعه می شود چرا که ازدواج آرامش دهنده است و سعادت و خوشبختی برای جامعه می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان شامگاه یکشنبه ۲۳ تیر در حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به درخواست آرامش در زیارتنامه حضرت معصومه(س) گفت: در واقع سعادت به معنای آرامش روحی و زندگی بدون اضطراب و دغدغه و التهاب است.

وی با بیان اینکه وقتی انسان در زندگی به آرامش روحی دست یابید، از نظر معنوی و روحی به ثبات می رسد، تصریح کرد: از طرفی همان طور که سعادت دنیوی و اخروی وجود دارد شقاوت و بدبختی این دو دنیا نیز برای انسان متصور است.

این سخنران حرم رضوی در ادامه با اشاره به الزمات آرامش روحی در دنیا و آخرت گفت: برخی با وجود  ثروت و دارایی، آرامش روحی ندارند و در عین حال مضطرب و نگران هستند چرا که دلبستگی ها سبب نگرانی و وحشت و ترس آنها می شود.

چه چیزهایی سبب سعادت دنیوی و اخروی می شوند

عضو اتاق تبلیغ خراسان در ادامه با اشاره به اینکه چه چیزهایی سبب سعادت دنیوی و اخروی می شوند، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع درباره معنی سعادت، برداشت اشتباهی وجود دارد چرا که خوشبختی را در زندگی تجملاتی و اشرافی معنی می کنند اما در عین حال کسانی هستند که زندگی تجملی و تشریفاتی ندارند اما آرامش روحی دارند که معمولا اولیای الهی در این زمره قرار می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) درباره رسیدن به آرامش گفت: حسابرسی انسان از خود، معاشرت با علما،  قناعت، خالی شدن سینه از کینه و حسادت، بهره مندی از سرمایه جوانی  و جلوگیری از تلف شدن عمر و انجام دادن کارها در زمان خودش به این معنا که کار امروز را به فردا نسپارید از مولفه های چندگانه کسب آرامش در دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به این مطلب که افرادی که می خواهند فساد را تریج دهند و گناه را در جامعه اشاعه دهند، پرتلاش هستند، اظهار کرد: اما انسا ن هایی که در مسیر خیر و درست قرار دارند برای اشاعه نیکی کوشش و همتی ندارند و این امر سبب می شود که سعادت و خوشبختی از جامعه دور و خطاها و اشتباهات رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از راههای نفوذ شیطان در جوامع دینی این موضوع است که به گونه ای عمل می کنند که بد را خوب و خوب را بد جلوه می کنند، بیان داشت: از ابزار شیطان این است که عواملی را که باعث حفظ خانواده و انسانیت می شود را بد نشان دهد.

حجت الاسلام اسلامی فر در ادامه با اشاره به دیگر اسباب سعات که از سوی پیامبر اکرم (ص) به آن تأکید شده است، ابراز کرد: اگر کسی فرزند دختر داشته باشد و او را سر وسامان دهد سعادت او در دنیا و آخرت تضمین شده است.

اگر ازدواج به تأخیر بیفتد اضطراب معنوی و روحی ایجاد می شود

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که آرامش در گروی ازدواج است، اظهار کرد: برخی از خانواده ها سرگرم آداب و رسوم دست و پا گیر هستند که این امر سبب تأخیر ازدواج جوانان و در نتیجه فساد در جامعه می شود چرا که ازدواج آرامش دهنده است و سعادت و خوشبختی برای جامعه می آورد.

حجت الاسلام اسلامی فر با تأکید بر این مطلب که اگر ازدواج به تأخیر بیفتد اضطراب معنوی و روحی ایجاد می شود، بیان داشت: همه افراد در جامعه نیاز است که نسبت به امر ازدواج حساس شوند و در عین حال دقت در این زمینه لحاظ شود تا انتخاب درست صورت گیرد و از طرفی جامعه گرفتار فرهنگ های نادرست و تشریفاتی در امر ازدواج نشود تا زندگی آرامش بخش برای جوانان ایجاد شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 12