آیت‌الله نوری همدانی: اساتید حوزه‌های علمیه در اجرای اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند/ دشمنان در پی تلخ کردن حلاوت انقلاب اسلامی در کام ملت ایران هستند

یکی از مراجع تقلید با اشاره به‌اینکه اساتید حوزه‌های علمیه در اجرای اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند؛ گفت: علما باید مبارزه با دشمن را با آگاهی و هوشیاری دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در اولین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه کشور که در مجتمع فرهنگی ولایت برگزار شد؛ با اشاره به‌نقش آفرینی علما و روحانیون در مقاطع مختلف تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی؛ گفت: اساتید حوزه‌های علمیه در اجرای اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند، آنها از طریق بهره‌گیری از مبانی فقهی دین مبین اسلام می‌توانند نقش خود را در این بخش ایفا کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به‌اینکه معارف اقتصادی از جمله معارف مهم فقهی است؛ متذکر شد: با مدیریت صحیح اقتصادی می‌توان فقر و جهل را از بین برد.

وی بیت‌المال و بانک‌ها را از جمله موضوعات مهم دانست و اضافه کرد: معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی، سیاسی، فرهنگی، حکومتی و جهادی از جمله معارفی است که از آیات قرآن کریم، روایات، احادیث و کتب اولیای الهی دریافت شده است.

نوری همدانی این معارف را توجه و نگاه والای دین مبین اسلام به‌همه ابعاد و جوانب زندگی بشر دانست و یادآور شد: دین مبین اسلام همراه با سیاست بوده، در این راستا،  معارف سیاسی از جمله معارف مهم مورد تاکید در دین اسلام است.

این مرجع تقلید با اشاره به‌آیاتی از قرآن کریم که به‌بیان شیوه سیاست ویژه مدیریت بشری پرداخته است؛ بیان کرد: یکی از مصادیق بارز اهمیت سیاست از نگاه اسلام را می‌توان نامه ۵۳ امیرالمومنین در نهج‌البلاغه عنوان کرد که امروز در سازمان ملل متحد به‌عنوان منشوری کامل برای اداره جامعه بشری بایگانی شده است.

وی افزود: بدون ولایت هیچ عملی مورد قبول نیست، فرهنگ شیعه، فرهنگی غنی بوده، اسلام مردم را به‌تفکر تدبر و تعقل تشویق می‌کند تا به‌اعتلا و رشد فکری برسند، این در حالی است که اسلام به‌عنوان یک دین کامل، نیاز به مجری، حافظ و مبینی دارد و این رسالت خطیر بر عهده ولی فقیه است.

نوری همدانی با اشاره به‌برخی از آیات قرآن کریم که به‌تفکر و تعقل اختصاص دارد؛ ادامه داد: اسلام، دینی تمدن‌ساز بوده و دشمن هراس زیاادی از آن دارد، بنابراین، طلاب و روحانیون که نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند، باید مبارزه با دشمن را با آگاهی و هوشیاری دنبال کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها همه توان و تمرکز خود را برای وارد آوردن ضربه به‌اسلام بسیج کرده‌اند، بنابراین، برای مقابله با آنها لازم است، حوزه‌های علمیه انقلابی بوده و در آنها مبانی و ارکان انقلاب تدریس شود.

وی با اشاره به‌تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه؛ متذکر شد: حوزه‌های علمیه باید پیشگام حرکت انقلابی بوده و علمای بسیجی نیز باید پیشگام حرکت جامعه به‌سمت نور باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 9 =