برخورد قاطع با مفسدان موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد شد| برای عبور از شرایط فعلی نیازمند عمل انقلابی در تمام عرصه ها هستیم

رییس مجلس خبرگان با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور، گفت: مشکلات اقتصادی امروز گریبان مردم را گرفته است و در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این عرصه بدون شک مدیران انقلابی می‌توانند راهگشا باشند.آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز پنجشنبه چهارم مردادماه سال ۹۷ در چهارمین جلسه مشترک هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با رؤسای کمیسیون‌های داخلی، با تبریک ولادت امام رضا(ع) گفت: امام خمینی(ره) مردم مشهد مقدس را به دلیل میزبانی از امام هشتم شیعیان بسیار سعادتمند می‌دانستند.

آیت الله جنتی با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد در کشور، ابراز داشت: واقعیت امر این است که مسائل و مشکلات اقتصادی امروز گریبان مردم را گرفته است. امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این عرصه بدون شک مدیران انقلابی می‌توانند راهگشا باشند.

وی جریان فرهنگ و آسیب‌های این عرصه را نیز بسیار مهم دانست و بیان داشت: دشمن از پایه‌های فرهنگی جهت ضربه زدن به نظام استفاده می‌کند و در این راه وظیفه علما و روحانیون بسیار خطیر است.

رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حوزویان، مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و شاکله روحانیت محترم باید همانند دوران انقلاب اسلامی از فرهنگ اسلامی و انقلابی حراست کند.

وی تصریح کرد: بدون شک امروز مشکل منابع وجود ندارد، بلکه سو مدیریت باعث کاستی‌ها شده است. باید در شرایط کنونی به سمت مدیران انقلابی برویم، در همین حوزه نیز بنده پیشنهاداتی را خدمت رهبر انقلاب ارائه داده‌ام.

وی عدم خام فروشی نفت و همچنین توجه به صادرات هدفمند انرژی را بسیار مهم دانست و گفت: باید از طریق اقتصاد مبتنی بر صادرات صحیح در حوزه‌هایی همچون انرژی کار خود را پیش ببریم.

رییس مجلس خبرگان رهبری خواستار شفافیت و درونزایی در اقتصاد شد و ابراز داشت: توجه بیش از پیش به اقتصاد مقاومتی یکی از راه ‌های برون رفت از مشکلات کنونی است.

آیت الله جنتی روابط استراتژیک با همسایگان و همچنین دوری از کشورهای بدعهد را شرط لازم دانست و بیان داشت: باید کشورهایی که بدعهدی می‌کنند را کنار بگذاریم. همچنین در عرصه داخلی به نیروهای جوان میدان دهیم.

وی اظهار داشت: برخورد با مفسدان، توجه به مشکلات مردم از جمله مواردی است که موجب تقویت نظام خواهد شد. در این راه نیز از رییس محترم قوه قضائیه میخواهیم با روحیه انقلابی خود جلوی مفسدان بایستد و آنها را در پیشگاه مردم محاکمه کند.

رییس مجلس خبرگان رهبری درباره بازار آشفته ارز و طلا نیز گفت: متاسفانه ثبت سفارشات لجام گسیخته ای در کشور در شکل گرفته که باید با آن ساماندهی شده و با متخلفان برخورد شود.

وی بار دیگر برخورد انقلابی را لازمه حل مشکلات دانست و اظهار داشت: برخوردهای هدفدار با مفسدان قطعا موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد شد.

آیت الله جنتی رخنه‌های فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و از تمام روحانیون و فعالان فرهنگی و انقلابی خواست در برابر آن ایستادگی کنند.

وی نفوذ را نیز موضوع مهم دیگری دانست که باید جلوی آن در قامت یک انقلابی ایستاد.

آیت الله جنتی در بخش پایانی این جلسه خطاب به اعضای خبرگان رهبری بیان داشت: باید تمام اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره جایگاه حساس خود آگاه باشند. امروز وظیفه سنگینی بر دوش نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری قرار دارد و قطعا باید با انتظام زیاد در تمام جلسات مرتبط با این مجلس شرکت کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8