عضو اتاق تبلیغ خراسان: حوزویان موظف به ارتقای سطح اخلاقی مسؤولان و جامعه هستند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس حوزویان را موظف به تلاش برای ارتقای سطح اخلاقی مسؤولان و جامعه دانست و گفت: حوزه‌ علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت می‌دهد، مقداری احساس مسؤولیت خود را در قبال مسائل مختلف و ورود به آنها از دست داده‌ است، البته حوزه را نمی توان متولی اصلاح همه امور دانست.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره وظیفه حوزویان در تعلیم رفتارهای اخلاقی به مسؤولان گفت: یکی از کارهایی که باید امروز در کل جامعه و از سمت تمامی گروه‌های تاثیرگذار به خصوص نهادهای دینی و حوزوی صورت گیرد، بالا بردن سطح فرهنگ، ایمان و باور مردم جامعه است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: حوزه‌های علمیه علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت می‌دهند، مقداری احساس مسؤولیت خود را در قبال مسائل مختلف و ورود به آنها را از دست داده‌اند. هرچند نمی‌توان تنها حوزه‌های علمیه را متولی اصلاح تمام امور دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر در تمامی بسترها برای رفع مشکلات چاره اندیشی نکرده‌اند. برای مثال اگر در حوزه‌های علمیه تمامی اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد رصد شود و زوایای پیدا و پنهان آنها معلوم شود، می‌توان از طریق طلاب و نیروهای جوان حوزوی به رفع مشکلاتی که پایه اخلاقی دارند پرداخت.

عضو اتاق تبلیغ خراسان در پایان تاکید کرد: قطعا مساله اخلاق و بالا بردن سطح ایمانی در جامه شرط لارم است، اما این امر کافی نیست و باید نهادهای نظارتی و حاکمیتی نیز در برخورد با مفاسد و کج‌روی‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 11