آیت‌الله علم‌الهدی: طلبه باید خود را وسیله ای برای خدمت به امام زمان بداند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طلبه باید خودش را وسیله ای بداند که در خدمت امام زمان(عج) است و هر چه بیشتر باید خود را آماده این نوکری کند، گفت: طلبه‌ای که وارد مسائل اجتماعی می‌شود، باید جناح‌بندی را رها کرده و نوکری امام زمان(عج) کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جمع روحانیون در مصلی شهرستان گناباد، گفت: شخصیت‌ها و اندیشمندان بسیاری از گناباد به‌حوزه‌های علمیه فیض داده‌اند و طلاب جوانی که در این شهرستان فعالیت دارند، ادامه‌دهنده راه بزرگان هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه پسوند گنابادی برای یک فرقه منحرف به‌کار رفته  که اشتباه بوده است؛ یادآور شد: در این شهرستان، جریانات الگویی هستند که می‌توانند سرمشق همه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه وجود اقدس امام زمان(عج) ضمانت ایمان مردم است؛ اضافه کرد: هر توفیقی که به‌دست می‌آید، به‌برکت حضور امام زمان(عج) است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه طلبگی مقام نیست، بلکه نوکری امام زمان(عج) است؛ تاکید کرد: طلبگی فقط آموزش نیست، چون در جریان آموزش‌های معمول، ابتدا شخص آموزش می‌بیند و بعد شغلی را انتخاب می‌کند، در صورتی که طلبه ابتدا شغل نوکری امام زمان(عج) را انتخاب می‌کند و بعد در راستای این نوکری آموزش می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طلبه باید خودش را وسیله ای بداند که در خدمت امام زمان(عج) است و هر چه بیشتر باید خود را آماده این نوکری کند؛ متذکر شد: طلبه‌ای که وارد مسائل اجتماعی می‌شود، باید جناح‌بندی را رها کرده و نوکری امام زمان(عج) کند.

وی با اشاره به‌اینکه آنچه که ما را در طلبگی شکست می‌دهد، احتیاط‌کاری‌های بیجا است، طلبه نباید تحت تاثیر تبلیغات روانی دشمن قرار گیرد و در مقام تبلیغ از هیچ دشمنی نترسد؛ یادآور شد: دشمن با فضاسازی می‌خواهد طلبه‌ها و روحانیون را از صحنه خارج کند، یعنی این طور تبلیغ می‌کنند که اگر روحانیت وارد صحنه دفاع از اسلام شوند، ناسزا می‌شنوند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: دشمن اگر موفق شود، دین را از زندگی مردم خارج کند، انقلاب را شکست می‌دهد و شما باید در دفاع از دین از هیچ چیز نترسید.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    4 + = 11