آیت الله مکارم شیرازی: مردم از تیم اقتصادی دولت و تعلل در برخورد با مفسدان راضی نیستند

حضرت با تأکید بر لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت گفت: دولتمردان بدانند که مردم از تیم اقتصادی دولت راضی نیستند و یکی از ضرورت های این دولت وجود مدیران شجاع و نترس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در همایش نقش روحانیت و مساجد در خدمت رسانی به مردم که در مدرسه نواب صفوی برگزار شد گفت: تاریخ نویسان شرق و غرب سال های طولانی به دنبال این هستند تا بدانند اسلام چگونه توانست به سرعت در شرق و غرب عالم منتشر شوند که هنوز برخی از بزرگ ترین تاریخ نویسان غرب این موضوع را برای خود یک معما تلقی می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان روایتی از رسول اکرم(ص) تصریح کرد: می خواهم پاسخ به این سوال را از طریق سخنان پیامبر(ص) بدهم و پاسخ تاریخ نویسان این است که اسلام با بی اعتنایی به ظاهر دنیا و ایمان کامل به خداوند متعال توانست با سرعت بسیار زیاد در سراسر عالم گسترش یابد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: زندگی مسلمانان در ابتدای اسلام ساده و کم هزینه بوده و اعتنایی به زرق و برق دنیا نداشته اند اما دشمن با برنامه ریزی مبنی بر القای زندگی پرهزینه و ایجاد شبهه به ایجاد اختلاف پرداخت که این مورد یکی از اسباب شکست مقابل دشمن است.

وی حقوق ها و رانت های نجومی را از مصادیق زندگی پرهزینه دانست و اذعان کرد: آمریکا و دیگر کشورهای غربی از قدرت ایمان ایرانیان می ترسند چرا که جوانان ما در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر قدرت های استکباری با سلاح ایمان موفق شدند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: دولت بداند اگر وظیفه خود را در مقابل جوانان و جامعه به خوبی انجام دهد نه تنها از آمریکا بلکه از هیچ کشوری نباید بترسد اما اگر به این وظایف به خوبی عمل نکند خطرات جدی تری ایران را تهدید می کند.

این مرجع تقلید با بیان لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: دولتمردان باید این موضوع را بدانند که مردم از تیم اقتصادی دولت راضی نیستند و یکی از ضرورت های این دولت وجود مدیران شجاع و نترس است که اگر مدیری در راس کار شجاع نباشد موفق نخواهد شد.

وی ادامه داد: مردم از دستگاه قضایی فعلی نیز راضی نیستند چرا که با جدیت به مجازات مفسدان اقتصادی نمی پردازد و زمان های مجازات ها را بی مورد طولانی کرده اند و زمینه های فرار مفسدین فراهم شده در صورتی که برخی از جرم ها را می توان در زمان بسیار کوتاه تر رسیدگی کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه برخی از مفسدان برای خود امنیت قائل شده اند و دلیل این امر هم این است که با برخی از صاحبان قدرت در ارتباط هستند و با مدیران کلان کشور در ارتباط هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در مبارزه با مفسد و جلوگیری از رانت باید همچون حضرت علی(ع) رفتار کرد، افزود: نباید با هیچ کس  در این زمینه ملاحظه کرد، مدیران نیز در صورت فساد نزدیکان خود حتی با برادر، فرزند و خانواده خود برخورد کنند که اگر این موضوع به خوبی رعایت شود آینده انقلاب اسلامی روشن خواهد بود.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود گفت: از این مردم باید قدردانی کرد که در همه عرصه ها پایبند به اسلام و انقلاب بوده اند و همچنین بنده از از شما می خواهم که زهد و ایمان را در زندگی فراموش نکنید تا حوزه، انقلاب و نظام را حفظ کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 12