نمی توان مرگ بر آمریکا گفت و دنبال اقامت فرزندمان در این کشور باشیم/ دهه چهارم انقلاب، دهه خطر انحراف نظام است 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی : نمی شود مرگ بر آمریکا گفت و دنبال اقامت فرزندانمان در آمریکا و انگلیس باشیم؛ گرچه این ها اقلیت هستند اما چون برخورد نشده مردم فکر می کنند همه همینطور هستند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسن رحیم پور ازغدی پیش از ظهر امروز در تجمع طلاب و تشکل های طلبگی در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و با هدف پیگیری عدالت اقتصادی که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و روحانیت یکپارچه در کنار توده های مردم ایستاده و خود را از طبقات محروم جدا نمی داند.

وی با بیان اینکه اغلب طلاب نیز خود از اقشار پایین جامعه هستند گفت: همین طلاب با شهریه های پایینی که دارند در این مشکلات اقتصادی همراه گروه های مختلف مردم زندگی می کنند و همدرد با مردم اند.

* روحانیت حامی نظام و در کنار مردم است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلابی که در قم ایجاد شده است در قم هم پاسداری می شود، افزود: این نشست و تجمع به این معناست که حوزه و روحانیت در کنار مستضعفین بوده و حامی نظام است و انقلاب و نظام از هم جدا نیستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حوزه با این تجمعات اعلام می دارد که در برابر تخلفات مسئولین می ایستد و وظیفه خود می داند که اگر تخلفی مشاهده می کند، مسئولین را در سه قوه امر به معروف و نهی از منکر نماید.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه دشمن، اسلام را هدف گرفته، گفت: هدف اصلی دشمن، زدن پایه های اصلی بنیاد اسلام است؛ چراکه می خواهند مردم و نسل جوان را نسبت به انقلاب بدبین کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد به کمک برخی از داخلی ها، بنیاد نظام را نابود کند و به لحاظ عملی ما و نظام را فاسد و بی عرضه نشان دهد، ابراز داشت: درست است که اقلیتی از مسئولین دچار فساد شده اند؛ اما دشمن اینگونه القاء می کند که همه مسئولین این  نظام فاسدند؛ در حالی که اکثریت افرادی هستند که با ایمان، تقوا و همدرد مردم اند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه دشمن می خواهد روحانیت شیعه،  قوای سه گانه، نظام و حکومت را فاسد نشان دهد و مقصر آن را متوجه اصل ولایت و ریشه نظام کند، افزود: بنای بر تضعیف و بر اندازی دولت و مجلس نیست؛ بلکه باید این ها بمانند تا پاسخگو باشند و به وظایف و قول هایی که دادند عمل کنند؛ تضعیف سه قوه، دامن زدن به وضع موجود، ندیدن مشکلات، ترک امر به معروف نهی از منکر و دفاع نکرن از اقشار محروم است.

وی با بیان اینکه انتهای اقتصاد برجامی را داریم می بینیم، گفت: این تجمعات باید ادامه داشته باشد و حوزه از مرجعیت تا طلبه، وظیفه دارد به لحاظ هم نظری و هم عملی حمایت نماید.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه بیت المال توسط برخی میل و توسط برخی حیف می شود توضیح داد: نباید بیت المال حیف و میل شود.

* برخی به دنبال القاء موضوع فساد سیستماتیک در نظام هستند

وی با بیان اینکه دشمن القاء می کند که جمهوری اسلامی دچار فساد سیستماتیک است و تلاش می کند تا افکار عمومی به این نتیجه برسد که نظارت و بازرسی منصف و متخصص وجود ندارد و  قصد تضعیف روحانیت را دارند اظهار داشت: چرا چند گانه با مردم سخن می گویند و این همه شبهاتی که در رسانه ها مطرح می شود، پاسخ داده نمی شود. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رؤسای قوا اگر اتهاماتی به آن ها می شود چه درست چه غلط باید پاسخ داده و برای مردم توضیح دهند، زیرا این از مطالبات جدی مردم است. 

* قضات فاسد معرفی شوند

وی افزود: اگر رئیس قوه قضاییه اعلام می نماید اسم قضات فاسد را اعلام می دارد، هرچه زودتر اعلام کند تا مردم اطمینان پیدا کنند و زمانی مردم به قوه شک می کنند که دادگاه های برخی مفسدین غیر علنی برگزار می شود؛ اینکه همه مسئولین را دزد و فاسد بخوانیم غلط است و زمانی این تفکر ایجاد می شود که برخورد صورت نمی گیرد و نهادها به وظایف خود درست عمل نمی کنند.

رحیم پور ازغدی اظهار کرد: اگر انحرافی ایجاد می شود حوزه های علمیه نیز مقصرند؛ چراکه عطش معنویت وجود دارد و لذا باید حوزه ها پاسخگوی شبهات باشند و این عطش را رفع نمایند.

وی با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب، دهه خطر انحراف نظام است و اکنون در سر پیچ انحراف انقلاب قرار داریم، افزود: نسل جدید از بسیاری از مسائل اطلاع ندارد و امکانات بیشتر شده و عده ای وسوسه پول، شهوت و قدرت پیدا کرده اند. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: آیا در این دستوری که رهبری به رئیس قوه قضائیه دادند ضربه اصلی باید به مفسدان حکومتی بخورد و یا به مفسدان خارج از حکومت؟ ضربه اصلی باید به فساد داخل حکومت وارد شود ؛ امروز یک نوع اشرافیت مذهبی داخل حکومت اسلامی  شکل گرفته است که باید پاسخ داده شود.

وی افزود: نمی شود مرگ بر آمریکا گفت و دنبال اقامت فرزندانمان در آمریکا و انگلیس باشیم؛ گرچه این ها اقلیت هستند اما چون برخورد نشده مردم فکر می کنند همه همینطور می باشند. 

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه بدنه بیشتر نظام ما فاسد نیست بلکه ضد فساد هم است، گفت: ما هر وقت از موضع خود عقب نشستیم، توهین ها و تحریم های آمریکا بیشتر شد؛ قرار بود شعارها و دانش هسته ای را کنار بگذاریم که اقتصاد درست شود؛ اما همه را کنار گذاشتیم ولی اقتصادمان بدتر شد. 

وی با اشاره به اینکه نه تنها آمریکا؛ بلکه بسیاری از خیانت ها را اروپا می کند، مطرح کرد: مرفهین بی دردی که از هر دو جناح وارد هر سه قوه شدند و جهاد گریزان ترسو که مدام در حال عقب نشینی در برابر استکبارند، تن به این خیانت ها می دهند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که عقلانیت اقتصادی در کشور کجاست و چه مقدار از این تصمیمات که گرفته می شود عقلانی است، افزود: بازرسی های بی فرجام، دادگاهای طولانی و فرساینده که علنی هم نیستند چه معنایی می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه غیر از اعتراضات و تبلیغ دین وظیفه اجتهاد اقتصادی را نیز به عهده دارد، گفت: درس خارج  هایی برگزار می شود که به جای این که تمدن دینی را تئوریزه کنند فقه سکولار می سازند و در مورد بانک ها و روابط اجتماعی این دست مسائل حرفی نمی زنند. 

* ریشه سکولاریسم در حوزه است

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: ریشه سکولاریسم در حوزه است؛ سکولاریسم یعنی تفکیک دین از حکومت و دولت و تمدن؛ به جای این همه رساله، مسائلی که حل نشده است را پاسخ دهید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نباید به گونه ای باشد که حوزویان و دانشگاهیان را بی سواد بخوانند، عنوان کرد: با وجود این همه دانشگاهی متخصص در کشور نباید این مقدار مشکل در جامعه باشد و در فقه حکومتی نیز حوزه هنوز در مسائل اصلی جوابی ندارد؛ حوزه هنوز بعد از ۴۰ سال دارد بحث می کند بانک ها ربوی هستند یا خیر.

وی با بیان اینکه مدیریت علمی دانشگاه و فقه مدیریت حوزه کجاست؟، افزود: اما راحل راجع به نظارت می فرماید باید گروهی تشکیل شوند که هرکسی خلاف کرد آن را اخراج نماید.

* مسئولان سه قوا پاسخگویی به مردم را به گردن یکدیگر نیندازند

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: مسئولین باید به شکایات و اعتراضات مردم پاسخ داده و سران قوا پاسخگویی را بر گردن هم نیندازند و اتهاماتی که متوجه خود مسئولین است باید پاسخ دهند و افرادی که ضعف مدیریت دارند باید خود را اصلاح کنند.

وی در پایان با بیان اینکه به فرموده امام راحل باید طوری شود که کسی جرأت نکند دستش را به سمت بیت المال دراز کند، خاطرنشان ساخت: ایشان یک وصیت به مسئولین داشته و آن خدمت به فقرا و مستضعیفن و اقشار مردم است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =