دشمن می خواهد روحانیان را جدای از مردم معرفی کند

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی با بیان اینکه هدف دشمن در شرایط فعلی این است که روحانیان را جدای از مردم معرفی کند، گفت: این درحالی است که روحانیت در بطن مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» که با حضور علمای بزرگ خراسان امروز ۱۵ شهریوردر مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، به بررسی مطالبات رهبری در راستای خدمت رسانی و ویژگی های جهادی ایشان در عرصه فعالیت های خدمت به مردم پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک الگو و سمبل تاریخی می تواند محور پژوهش های علمی و تاریخی در عرصه فعالیت های جهادی شوند، تصریح کرد: در واقع از طرفی شخصیت حقیقی رهبر معظم انقلاب و از طرفی دیگر شخصیت حقوقی ایشان می تواند به عنوان مقدمه مدل یک جامعه اسلامی لحاظ شود.

فلسفه وجودی روحانیان به صورت احیاگری نسبت به جامعه و مردم است

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه به شباهت های رسالت پیامبران و امامان با روحانیان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی روحانیان در ادامه حرکت مستمر رسولان و امامان در طول تاریخ به صورت احیاگری نسبت به جامعه و مردم است که مسئله خدمت رسانی به مردم اهمیت محوری دارد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن در شرایط فعلی این است که روحانیان را جدا از مردم معرفی کند، اظهار کرد: این درحالی است که روحانیت در بطن مردم هستند و در عین حال برخی به صورت ناخواسته و ناآگاهانه تحت تأثیر القائات دشمن که این پیام ها در فضای مجازی و کانال ها و اینترنت مبنی بر غیر مردمی بودن روحانیان قرار می گیرند که این امر آسیب زا است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این مطلب که این پیام های القائی دشمن برای جدایی انداختن بین مردم و روحانیان مسموم است و اثرات سهمگین دارد، تصریح کرد: دشمن دریافته است که این حرکت تاریخی بزرک که همراه با فراز و نشیب است از بین رفتنی نیست.

وی ادامه داد: دشمن خاستگاه این حرکت چالشی را که علیه یکه تازی و قدرت های شیطانی قیام کرده است و در عین حال روز به روز گسترش می یابد و در عرصه نظر و عمل در مقابل استکبار ایستاده، نشانه گرفته است و با این حربه می خواهد همه خدمات روحانیان را نادیده بگیرد و القا کند که آنان توجهی نسبت به مردم ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این مطلب که در راستای این نقشه های شوم دشمن، نیاز است تا حرکت های جهادی و تحول آفرینی روحانیان به صورت کارآمدتر و موثرتر از گذشته نشان داده شود، تصریح کرد: در حوزه مطالبات رهبری امر خدمت رسانی را می توان در چهار زاویه نگاه، گفتمان، عمل و تحول مورد بررسی قرار داد.

توانمندسازی و خودسازی روحانیان در سایه خدمت رسانی به مردم محقق می شود

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که توانمندسازی و خودسازی روحانیان در درون و بیرون حوزه و در سایه خدمت رسانی به مردم محقق می شود، بیان داشت: در عین حال در یک طرف حوزه و در طرف دیگر مردم هستند که میزان موفقیت ما در عرصه خودسازی ارزیابی می شود که هر جا صحبت از تحول است این امر همراه با خدمت رسانی به مردم که نتیجه آن خودسازی است، محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این که نیاز به یک تحول علمی، اخلاقی و بصیرتی در درون حوزه های علمیه است، تصریح کرد: از طرفی در جامعه نیاز به هدایت سیاسی و اجتماعی و خدمات اجتماعی است که هدایت سیاسی و دینی را در برمی گیرد.

وی با بیان اینکه تحول، بعثت است، بین داشت: در بعثت، نبی در درون خود متحول شد و یک رستاخیز در درون پیامبر اکرم(ص) ایجاد شد که همان تحول و دگرگونی و رستاخیز درونی سبب انعکاس و انتقال به جامعه می شود بدان معنا که تحولی که در آن دوران در جامعه به وجود آمد بازتابی از تحول درونی نبی است.

انقلاب اسلامی عصاره ای از همه فعالیت های مجاهد محور است

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انقلاب اسلامی عصاره ای از همه فعالیت های مجاهد محور است، تصریح کرد: امروز دشمن روحانیان را نشانه گرفته است و در مقابل این امر خدمت رسانی از ارکان تحول در حوزه علمیه است.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که ما در برابر مردم مسؤلیت داریم، اظهار کرد: از طرفی خودسازی با تنبلی، کناره گیری و انزوا رابطه ای ندارد و با این صفات تحول پیدا نمی شود چرا که خودسازی حضور در عرصه را می طلبد.

با خدمت رسانی جهادی حتی حاشیه شهر الگویی برای شهر می شود

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت نسبت به اینکه حتی حاشیه شهر الگویی برای شهر شود، تصریح کرد: با خدمت رسانی جهادی می توان به جائی رسید که نه تنها حاشیه شهر یک نام مسأله دار باشد بلکه نام حاشیه شهر جذابیت برای دیگران داشته باشد که در این امر درسایه حرکت های جهادی و جهادگران خستگی ناپذیر حاصل می شود.

وی با اشاره به تفاوت های نگاه مادی و غیرمادی به انسان و طبیعت گفت: خدمت به خلق و اثر اجتماعی توحید در نگاه غیر مادی مشاهده می شود و مادیون در واقع اندیشه دیگری از خدمت دارند و از طرفی دیگر کرامت انسانی، عدالت گستری، احیاگری و شکل گیری نظام با محوریت ولایت ولی از جمله مؤلفه های خدمت رسانی به سبک ولی را نشان می دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 8