واگذاری پیش دبستانی‌ها مدیریت شود

 

مدیر موسسه فرهنگی و پژوهشی طهورا:
حجت الاسلام بیاتی گفت: راهکارهایی در سند تحول بیان شده که با تنظیم یکسری امور کودکان، نوجوانان و جوانانی که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند، برای زیست مؤمنانه آماده شوند.

حجت الاسلام محمدمهدی بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیر آموزش و اهمیت تعلیم و تربیت در سنین کودکی اظهار داشت: در نظام تربیتی با توجه به آموزه‌های دینی و نگاه عمیق به مسأله آموزش، درمی‌یابیم که مؤثرترین و بنیادی‌ترین اتفاقات برای افراد در طول زندگی آنها در سنین پایین و کودکی حاصل می‌شود.

فراگیری در کودکی به مثابه حکاکی بر سنگ

مدیر موسسه فرهنگی و پژوهشی طهورا ادامه داد: با توجه به تعابیر موجود در دین اسلام، علمی که در کودکی فرا گرفته شود، مانند حک کردن خط بر روی سنگ است، عمیق‌ترین مدل و نوع آموزش انسان در دوران کودکی حاصل می‌شود، بنابراین بایستی حساسیت در این مسأله از همه زمان‌ها بیشتر باشد.

وی با بیان این‌که کشورهای پیشرفته دنیا  بیشترین انرژی خود را برای سنین کودکی می‌گذارند، گفت: در کشورهای خارجی برای ورود به پیش‌دبستانی و مهد کودک باید مجوز داشت و این نشان‌دهنده حساسیت زیاد آنها نسبت به وقایع درون مدرسه است و این در حالی است که با ماشین می‌توان وارد دانشگاه شده و از آن خارج شد، چراکه اهمیت چندانی ندارد.

وضعیت آموزشی در ایران

حجت الاسلام بیاتی با اشاره به وضعیت آموزشی کشور ایران تصریح کرد: در ایران نسبت به سنین کودکی کمترین توجه وجود دارد، به عنوان مثال متولی مهدکودک‌ها سازمان‌هایی می‌شود که دارای درگیری‌های متنوعی و متعددی هستند، سپردن ظریف‌ترین و مهمترین گروه سنی به چنین دستگاه‌هایی که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کرده و همیشه در اداره و رسیدن به مخاطبان دچار مشکل هستند، خطایی بزرگ است.

وی در ادامه به مسأله خصوصی سازی مدارس و پیش‌دبستانی‌ها اشاره و بیان کرد: برخی در شرایط کنونی در مرحله قبل از مدرسه، یعنی در مقاطع پیش‌دبستانی‌ها هم ورود کرده‌ و در حال خصوصی سازی هستند، این یعنی مسأله آموزش و پرورش صحیح فرزندان، اهمیت چندانی برای ما ندارد.

اهمیت سند تحول بنیادین

مدیر موسسه فرهنگی و پژوهشی طهورا تأکید کرد: اگر برای ما مسأله آموزش و تربیت درست افراد اهمیت داشته باشد، مطالب مندرج در سند تحول و راهکارهای بیان شده در آن که نشان دهنده آرمان‌ها و نگاه بلند ما در رسیدن به حکومت جهانی و عدل مهدوی است، باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی افزود: راهکارهایی در این سند بیان شده که با تنظیم یکسری امور کودکان، نوجوانان و جوانانی که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند، برای یک زیست مؤمنانه اماده شوند، اما با برخی تصمیمات نه تنها بحث دینی بلکه تربیت اجتماعی دست خوش تغییر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام بیاتی در پایان بیان کرد: برای واگذاری پیش دبستانی‌ها به مراکز خصوصی که قطعا دارای توانی متفاوت، متنوع و اهداف و برنامه‌های مختلف هستند، وجود پیش‌شرط‌های آموزشی برای دختر و پسرها ضروری است که با برنامه‌ریزی صحیح مسئولان انقلابی و مؤمن امکان‌پذیر است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 1 =