دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان: تبلیغ از وظایف اصلی حوزه علمیه است

امام جمعه موقت مشهد وجود نظام جامع تبلیغ حوزه را لازم دانست و کمیسیون های دبیرخانه شورای عالی را بازوان مشورتی این نهاد خواند که با حضور طلاب جوان، فاضل و خوش فکر، فعالیت های خوبی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون رونمایی از نظام جتمع تبلیغ در حوزه علمیه خراسان در آستانه ماه تبلیغی محرم، بیان داشت: در آغاز کار این شورا که بعد از انتصاب حضرت آقا صورت گرفت اولین کاری که شد تهیه اساسنامه شورای عالی بود در این اساسنامه، دبیرخانه ای در نظر گرفته شد که بازوهای مشورتی شورای عالی است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در ذیل این دبیرخانه شش کمیسیون با نام های آموزش، پژوهش، فرهنگ و اخلاق، جامعه و سیاست، تبلیغ و خدمات و معیشت ایجاد شد که هر کدام مامور شدند یک نظام جامعی را برای ادامه مسیر تهیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان کرد: این کمیسیون ها تا الان چند نظام جامع ارائه دادند انصافا افراد جوان و فاضل و خوش فکری در این کمیسیون ها هستند که تا الان هرطرحی که به عنوان نظام جامع دادند در شورا تصویب شده و آقایان استقبال خوبی از آن کردند.

وی افزود: ما نمی توانستیم در حوزه، نظام جامع تبلیغات نداشته باشیم چرا که یکی از کارها و وظایف اصلی حوزه است و بحمدالله کمیسیون ها در این امر موفق هستند.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: مجموعه این نظام ها به گونه ای خواهد بود که یک مجموعه پیوسته منظمی که هرچیزی در جای خودش قرار گرفته باشد با هدف مشخص فعالیت کند بنابراین وقتی ما از بیرون به حوزه نگاه کنیم چیزی کم نبینیم. هم آموزش هم پرورش هم تبلیغ و سیاست و دیگر مباحث نگاه خوبی به آنها صورت گرفته که این هم از طریق همین طلاب جوان به عنوان بازوهای مشورتی شورای عالی تهیه می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10