تأکید آیت الله وحید خراسانی بر پاسخگویی حوزویان به شبهات

حضرت‌ ‌آیت الله وحید خراسانی با تأکید بر پاسخگویی به شبهات گفت: دفع شبهه از اهل مذهب و برای اهل علم از اهم مطالب است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دیدار جمعی از دست‌اندرکاران همایش ملی تصوف با حضرت آیت الله وحید خراسانی دیدار و گفت وگو کردند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در این دیدار، پس از استماع گزارش فعالیت‌های انجام شده در این مرکز،‌ گفت: این کار شما بسیار مقدس است، رفع شبهه از اهل مذهب و برای اهل علم، اهم مطالب است.

وی افزود: به موسی بن عمران خطاب رسید اگر دو کار انجام دهی نزد ما از صد سال قیام لیل و صیام نهار محبوب تر است، حضرت موسی متحیر ماند که این چه کاری است که برابر است با صد سال قیام لیل و صیام نهار؟ به کلیم الله خطاب آمد: ” تَرُدَّ آبِقاً عَنْ بَابِی، أَوْ ضَالًّا عَنْ فِنَائِی”. از تفسیر این دو جمله سوال کرد؛ خطاب آمد: بنده‌ آبق و فراری، بنده‌ گنه‌کار و متمرد است که او را توبه دهی و بنده‌ گمراه کسی است که امام زمان خود را نشناسد و جاهل به شریعت باشد و او را به امام زمان مربوط کنی.

این مرجع تقلید اظهار داشت: لذا اهل علم باید قدر این دو نعمت را بدانند؛ ارشاد ضالّ، ردّ آبق. توجه دادن مردم به خدا و هدایت به ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه). امامی که بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء.

حضرت آیت الله وحید خراسانی تأکید کرد: عمده این است خود آقایان هر روز به قدری که میسر است قرآن بخوانند و به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) هدیه کنند؛ او کمک‌شان می‌کند. خواندن قرآن هر روز و هدیه به او، همان جمع بین ثقلین است. هر کس این کار را انجام دهد، با امام‌زمان (علیه‌السلام)‌ خواهد بود و معیت با ولی عصر (علیه السلام)، معیت با جمیع انبیاء و ائمه‌ معصومین (علیهم‌السلام) است.

این مرجع تقلید در پایان با آرزوی موفقیت برای حاضران گفت: ان شاء الله در راه دفع شبهات از قلوب و فتح باب ارتباط با امام زمان (علیه‌السلام) سعی و تلاش کنید. الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا. اجر شما حساب ندارد و ان شاء الله موفق باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 7 =