اجازه ندهیم چند مسؤول و بانک بی عرضه به انقلاب آسیب برسانند

حضرت آ‌یت الله جوادی ‌آملی از عملکرد برخی مسؤولان و بانک ها در ایجاد شرایط فعلی انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه داد که چند مسؤول و بانک بی عرضه به کشور و انقلاب آسیب برسانند.

حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه طلاق گفت: طلاق امری حلال است اما در زمان ضرورت عمل می شود و در حال عادی به فرموده روایات سبب ویرانی خانه خواهد شد.

وی افزود: اگر پیامبر اسلام(ص) در برخی موارد مأمور به اجرای طلاق در جامعه شدند مربوط به اصل حلیت است وگرنه طلاق خطر ویرانی خانه و خانواده را در پی دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کتاب نور، شفا و رحمت است، اظهار داشت: کسانی که از قرآن کریم بهره می برد مؤمنان هستند؛ از آنجایی که تعلیم و تزکیه در قرآن کریم در کنار هم یاد شده فرمود هرکس اهل تقوا باشد هرگز در کار نمی ماند.

وی ادامه داد: کسی که اهل تقوا باشد در شبهات علمی که حوزه و دانشگاه با آن رو به رو هستند نمی ماند و به راه حل می رسد، اگر اهل تقوا مشکل اقتصادی هم داشته باشد حل خواهد شد و ممکن نیست کسی اهل تقوا باشد و بماند چرا که وعده الهی بوده و خدا هیچگاه خلف وعده نمی کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که اگر جامعه اهل تقوا باشد هیچ چیز نمی تواند او را از پا در آورد، ابراز داشت: اگر انسان بیراهه نرود خداوند متعال او را از هر خطری نجات می دهد، به ما گفتند که در راهی که امید ندارید امیدوارتر باشید تا موحدانه تر زندگی کنید.

وی عنوان کرد: کسی که یاد خدا را فراموش کند حتی اگر مال فراوانی داشته باشد در سختی و گرفتاری قرار می گیرد، فاصله گرفتن از یاد و نام خدا سبب ایجاد فشار بر انسان می شود؛ کسی که از یاد خدا غافل باشد در قیامت کور محشور خواهد شد.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: گاهی انسان در دنیا مراکز و محافل خوب را ندیده و تنها مراکز فساد را می بیندکه به همین صورت در آخرت محشور می شود، کسانی که کور محشور می شوند یعنی کور از انبیا، فضائل و اولیا هستند چون در دنیا مسجد و مراکز قرآن و عترت را ندیده است و در آخرت هم نخواهد دید.

وی دفاع مقدس را معجزه قرآن کریم دانست و اضافه کرد: در آن زمان بودجه هر بشکه نفت را ۲۴ دلار بستند، بنا شد ۸ دلار صرف بودجه عمرانی، ۸ دلار صرف حقوق کارمندان و ۸ دلار دیگر نیز صرف جنگ تحمیلی شود، همین استکبار، استعمار، روباه پیر و صهیونیست ها تمام ذخایر نفتی را بیرون آوردند و عده زیادی را وادار به تولید بیشتر کردند تا نفت بشکه ای ۸ دلار شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به سختی های دوران دفاع مقدس گفت: بودجه بر ۲۴ دلار بسته شده اما با توطئه دشمن به یک سوم کاهش پیدا کرد، در خلیج فارس ناامن ایران مجبور بود نفت خود را از منطقه خطر بیرون ببرد، این که چگونه کشور در آن شرایط حفظ شد فقط عنایت خدا، قرآن و اهل بیت(ع) و مجاهدت امام و شهدا بود.

وی با تأکید بر تبیین تاریخ دفاع مقدس برای جامعه به ویژه نسل جدید افزود: این موضوعات برای ۲۰۰ سال قبل نیست بلکه برای زمان خودمان است که امام و شهدا با عنایت الهی مجاهدت کردند، کشور با همان ۸ دلار در سخت ترین شرایط اداره شد اما امروز چند بانک بی عرضه بساط فعلی را فراهم کردند در حالی که همه چیز در مملکت وجود دارد.

مفسر برجسته قرآن کریم پاسداشت زحمات و خون شهدا و ایثارگران را وظیفه آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: چه حرصی وجود دارد که زیاد می خرند، انسان نباید مانند موش زندگی کرده و تنها برای خود پس انداز کند بلکه باید پرنده باشد، نباید اجازه داد که چند مسؤول و بانک بی عرضه به کشور و انقلاب آسیب برسانند؛ شهدا حی و مرزوق هستند و آه آن ها اثر دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6