هدف FATF محدود کردن مقاومت و جلوگیری از پیشرفت کشور است| تجربه برجام را تکرار نکنید

هشدار ‌آیت الله نوری همدانی نسبت به عواقب تصویب FATF؛
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که FATF توطئه ای برای جلوگیری از پیشرفت نظام و اسلام است، به نمایندگان توصیه کرد که با هوشیاری نسبت به منافع ملی حساس باشند و اجازه تکرار تجربه برجام را ندهند.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،  نسبت به پیگیری FATF در مجلس توسط برخی نمایندگان و تلاش برای تصویب آن واکنش نشان داد و گفت: FATF قراردادی عبری، عربی و غربی است و این مثلث شوم در برابر ما قرار دارند تا به ایران اسلامی ضربه بزنند.

وی افزود: این قرارداد چندین ماده دارد و دشمنان می خواهند به بهانه مبارزه و جلوگیری از تروریسم، ایران را مجبور به قبول کنند در حالی که خود آن ها منشأ تروریسم بوده و حامی تروریست ها در جهان هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نسبت به عواقب پذیرش FATF  هشدار داد و اظهار داشت: در این قرار داد می خواهند اختیار را به دست کسانی بدهند که به شدت با ایران مخالف بوده و همراه رژیم صهیونیستی هستند.

وی مصادیق تروریسم بر اساس دیدگاه غربی را غیر از مصادیق جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: بر اساس  FATF رژیم های کودک کش و جنایتکار صهیونیستی و سعودی که جنایات فراوانی انجام داده اند تروریسم محسوب نمی شوند اما حزب الله، محور مقاومت و سپاه را تروریست می دانند و می خواهند آن را محدود کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که FATF نقشه و توطئه ای برای جلوگیری از پیشرفت نظام و اسلام است، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که با هوشیاری و بر اساس منافع ملی تصمیم گیری کنند و اجازه ندهند تجربه تلخ برجام دوباره تکرار شود.

وی عنوان کرد: برخی نهادها و دستگاه ها مانند وزارت خارجه موافق این معاهده هستند و خواستار  تصویب آن شده اند اما باید هوشیار باشند و به توطئه های دشمن توجه کنند؛ حوزه علمیه باید بیدار باشد و ما اعلام می کنیم که با تمام قوت مخالف FATF هستیم و این معاهده نباید امضا شود.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید همچنین در ابتدای سخنان خود توجه حوزه و حوزویان به مسائل روز اجتماعی و سیاسی را لازم دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر اساس اسلام به وجود آمده و حوزه و حوزویان منادی اسلام هستند از این رو نمی توانند بی تفاوت باشند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درباره اهمیت حضور عالم به اوضاع زمان در میان مردم اضافه کرد: گاهی مردم گرانی را به حساب روحانیت می گذارند چون انقلاب را از روحانیت می دادند اما حوزویان باید نسبت به مسائل روز روشنگری کنند تا مردم بدانند که روحانیت و حوزه نقشی در این مسائل ندارد، حوزویان باید هوشیار باشند و آگاهی خود به مسائل روز را بالا ببرند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15