آیت الله نوری همدانی: سیاست، فرهنگ و اقتصاد کشور باید از قرآن و فرهنگ اهل بیت الهام بگیرد

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که مردم دنیا از یک نظام اسلام بر پایه ولایت توقعات زیادی دارد، گفت: سیاست، فرهنگ و اقتصاد ما باید از قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) الهام بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در نظام اسلامی هرخدمتی که صورت گیرد به قصد خدمت به نظام و اسلام بدون شک عبادت و دارای ثواب است چون قصد شما تأمین احتیاجات مردم بوده و این وظیفه بسیار مهمی است که بر دوش گرفته اید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: نظام فعلی ما با گذشته تفاوت زیادی کرده است، ما امروز در نظامی ولایی هستیم و باید به دنیا نشان بدهیم تمام فعالیت های ریز و درشت ما از قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) الهام گرفته است، آنها نیز از ما توقع دارند از این رو هم از جهت سیاست، هم از جهت فرهنگ و هم از جهت اقتصاد امیدواریم فرهنگ قرآنی در کشور استوار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اهمیت دین اسلام به حیوانات گفت: مسأله حیوانات بسیار مهم است چراکه در کتب فقهی و در روایات در مورد حیوانات مطالب زیادی وجود دارد، از جمله این که تأکید می کند حیوانات را نگاه دارید، به آن ها برسید و بدانید که رزق وروزی آنها با خدا است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به این که اسلام در جزئی ترین موارد نیز برنامه دارد، اظهار کرد: حتی در مورد حیوانات روایت داریم که تأکید می کند، بار زیادی بر پشت آنها نگذارید، در سفرها قبل از این که برای خود آب و غذا تهیه کنید آنها را دریابید و در باب هفتم وسائل الشیعه مرحوم شیخ حرعاملی در مورد طرز رفتار انسان با حیوانات روایات زیادی را بیان کرده است از جمله این که آنها خدا را می شناسند و تسبیح می کنند.

وی ابراز داشت: در گذشته حیوانات به عنوان مرکب استفاده می شدند اما امروز منبع اصلی غذای انسان شمرده می شود، چراکه می دانید طعام ما از دو راه تأمین می شود یکی از راه نباتات و یکی از راه حیوانات است که در قرآن نیز به آن اشاره شده از این رو کار شما وسیع و دامنه دار است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به ذبح صحیح و توزیع گوشت بهداشتی در کشور تأکید کرد: امروز برای واردات و صادرات گوشت باید دقت زیادی در جهت هماهنگی با موازین اسلام صورت گیرد و این مسأله از هرجهت رعایت شود تا این که کار خودتان را به نحو درست به جهانیان نشان دهید.

وی اضافه کرد: بدون شک عقل سالم در بدن سالم است به همین جهت غذا نیز تأثیر زیادی در فکر و سلامت انسان دارد، از این رو مباحث مربوط به اطعمه و اشربه نیز باید در حوزه به عنوان بحث های روز مطرح شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 12