توصیه های آیت الله علوی گرگانی به کمیته فرهنگی ستاد اربعین

حضرت آیت الله علوی گرگانی در توصیه هایی به اعضای کمیته فرهنگی ستاد اربعین بر لزوم استفاده کامل از فرصت پیاده روی اربعین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با تقدیر از فعالیت های این کمیته گفت: فرصت اربعین که از اهمیت بالایی برخوردار است که باید از آن تمام استفاده را برد چنانچه امام معصوم(ع)بیان کرده است فرصت هایی که به دست شما می رسد را غنیمت شمارید زیرا این فرصت ها در همه زمان ها ایجاد نمی شوند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از فرصت عالی اربعین اظهار کرد: خود جوش بودن حرکت مردم در اربعین بستر مناسبی را آماده کرد است که باید از آن بیشترین فرصت را برد همان گونه که امام علی(ع) می فرماید خداوند در هر زمانی نسیم های لذت بخشی را نصیب بنده ها می کند اما شما باید خود را در معرض آنها قرار دهید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: اربعین از همان نسیم هایی است که وزیده می شود و خداوند تمام وسایل را مهیا کرده است که کمیته فرهنگی باید از این فرصت بیشترین استفاده را برد؛ بهترین شیوه بهره برداری از فرصت اربعین نیز مواردی است که بیان کردید همانند برگزاری نمازجماعت و بیان مسائل دینی بدون توجه به شخصیت خاص.

وی خاطرنشان کرد: این که بیان کردید تلاش شده است در اربعین به شخصیت خاصی توجه نشود نکته مناسبی است زیرا تمام فعالیت های اربعین برای امام حسین(ع) است و نباید به گونه ای باشد که هر شخصی از فرصت اربعین به نفع خود استفاده کند و هر میزان این گونه موارد کاسته شود چنانچه رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت الله سیستانی بیان کردند عمل با اخلاص بیشتری انجام می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که سخنرانان در ایام پیاده روی اربعین مسأله قیام امام حسین(ع) را مطرح کنند، گفت: هرگوینده ای از یک بعد قیام امام حسین(ع) می تواند صحبت کند بنابراین باید تلاش کرد تمام ابعاد قیام امام حسین بیان شوند که نتیجه این قیام نیز امروزه مشاهده می شود.

وی ادامه داد: امروزه حرکت اربعین تمام دنیا را به خود جذب کرده است و همه متحیر مانده اند؛ اگر می خواستید چنین جمعیتی را جمع آوری کنید باید سرمایه گذاری فراوانی انجام می دادید اما امروزه جمعیت فراوانی به صورت خودجوش در پیاده روی اربعین شرکت می کنند که باید از این فرصت حداکثر استفاده را برد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: انسان از بیان کردن فلسفه قیام امام حسین(ع) درس های فراوانی کسب می کند به عنوان مثال تلاش می کند در زندگی در حق دیگران ظلم نکند و هر عمل ظالمانه دیگری نیز انجام ندهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 4 =