آیت الله مکارم شیرازی:دولت اجازه کاهش قیمت دلار از ۱۰ هزار تومان را نمی دهد/دولت در گرانی بی تقصیر نیست

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ، از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه دولت بدون شک در مشکل گرانی بی تقصیر نیست، تصریح کرد: ابتدا بازار اولیه، بعد ثانویه و حالا هم بازار ثالثه درست کرده اند تا مبادا دلار از ۱۰ هزار تومان پایین تر بیاید.

 آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به مشکل گرانی در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز یکی از مشکلات پیچیده ای که کمر مردم را شکسته گرانی است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه شاهد هستیم که مشکلات را گردن یکدیگر می اندازند، بیان کرد: دولت مشکلات را از ناحیه مردم و مردم مشکلات را از سوی دولت می بینند باید در این شرایط گفت که همه مقصر هستند و هر کسی باید از خودش شروع کند تا مشکلات حل شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دولت بدون شک در مشکل گرانی بی تقصیر نیست، تصریح کرد: ابتدا بازار اولیه، بعد ثانویه و حالا هم بازار ثالثه درست کرده اند تا مبادا دلار از ۱۰ هزار تومان پایین تر بیاید، مشخص است که خودشان در این قضیه نقش دارند.

وی با اشاره به وضعیت انبارهای محتکران گفت: پلمب کردن این انبارها آیا فایده ای دارد؟ باید کالاهای احتکار شده با قیمت عادلانه در بازار و بین مردم توزیع شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضعف قوانین قضایی در این مسائل افزود: باید برای اینها یکی یکی  پرونده تشکیل شده و برای هرکدام حکم صادر شود.

وی با اشاره به حکم شرعی در خصوص احتکار تاکید کرد: حکم این است که درب انبار باز شده و کالاهای احتکار شده با قیمت عادلانه به مردم عرضه شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 3