آیت الله نوری همدانی: تصویب FATF با شاخصه های انقلاب اسلامی منافات دارد| شورای نگهبان با دقت موضوع را بررسی کند/باید در تدوین کنوانسیون مبارزه با تروریسم بجای FATF قانون داخلی تصویب می کردیم

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی از تصویب لوایح FATF در مجلس شورای اسلامی با وجود هشدارهای بزرگان و دلسوزان انقلاب انتقاد و ابراز تأسف کرد و از شورای نگهبان خواست که با دقت این موضوع را بررسی کند.

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از تصویب لوایح FATF در مجلس شورای اسلامی با وجود هشدارهای بزرگان و دلسوزان انقلاب انتقاد و ابراز تأسف کرد.

وی با اشاره به ماهیت FATF افزود: این معاهده یک قرارداد عبری، عربی و  غربی است و با شاخصه های انقلاب منافات دارد و با احترام به نمایندگان، توقع بود با عنایت بیشتری بررسی می شد، البته ما نظر خود را گفتیم تا فردا تاریخ قضاوت نکند که سکوت کردیم.

این مرجع تقلید در ادامه با تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)، پیروی از اسلام ناب، ظلم ستیزی، مقابله با استکبار، احیای فرهنگ ایثار و شهادت و خودباوری را از جمله این شاخصه ها برشمرد.

وی انقلاب اسلامی را هدیه بی نظیر خداوند متعال به مردم ایران دانست و با تأکید بر محافظت با قدرت از انقلاب و دستاوردهای آن ادامه داد: چگونه می شود با آمریکا که همه کارنامه آن علیه ملت ایران بوده و همیشه علیه ملت ایران تحریم،تهدید و جنگ ایجاد کرده قرارداد بست؟

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: چگونه می توان قرارداد مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم را امضا کرد و تعیین مصداق تروریست بر عهده آمریکا قرار داده شود؟ آمریکایی که عربستان و رژیم صهیونیستی را که دائم مشغول کشتار هستند تروریست نمی داند اما حزب الله لبنان را تروریست معرفی می‌کند.

وی عنوان کرد: انسان نمی تواند هم گرایش به استکبار داشته و هم گرایش به اسلام داشته باشد، امیدوار هستیم شورای نگهبان با دقت این موضوع را بررسی کند تا با شرع و قانون اساسی مخالف نباشد؛ رهبر انقلاب هم فرمودند کنوانسیون هایی و معاهداتی که در غرب طراحی می شود نباید ملاک کار نمایندگان قرار گیرد بلکه باید قوانین داخلی وضع شود اما برخی به این فرمایش توجهی نکردند.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود وضعیت معیشتی مردم را بسیار ناراحت کننده دانست و از مسؤولان خواست که با مدیریت صحیح و نظارت کامل، مشکلات مردم را به صورت جدی و سریع حل کنند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 4