پرونده طلبه مظلوم محمد تولایی(۳) اهمال تیم پزشکی در پرونده طلبه مظلوم محمد تولایی

کمیته پیگیری های ویژه اتاق اندیشه ورز تبلیغ بررسی میکند

موضوع در دست بررسی است
مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص پرونده محمد تولایی به فارس گفت: اثبات اهمال‌کاری فرآیندی دارد که طبق این فرآیند خانواده مورد نظر بایستی شکایت خود را به دادستانی ببرند و دادستانی پرونده را به پزشکی قانونی ارجاع می‌دهد تا پزشکی قانونی علت فوت و اهمال کاری احتمالی را مشخص کند.
هادی بیژن‌نژاد با اشاره به این نکته که پزشکی قانونی بر حسب وظیفه‌ای که قانون به او محول کرده موضوع را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: ادعاهایی که خانواده این طلبه جوان مطرح کرده‌اند در حد یک فرض است و مسیری که پیش از این گفته شد برای تعیین تکلیف پرونده باید طی شود تا موضوع و علت فوت و اهمال‌کاری ادعا شده تایید شود.

بررسی پرونده چند ماه طول ‌می‌کشد
وی ضمن بیان این موضوع که تاکنون فرض گفته شده تایید نشده است، خاطرنشان کرد: این روند چند ماه به طول می‌انجامید.
مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد اظهار کرد: در صورتی که پس از بررسی‌ها موضوع اهمال‌کاری تشخیص داده شد، در قانون هم موضوع دیه و هم مجازات اهمال‌کاران مشخص شده است.

آنچه که در این پرونده مهم است علاوه بر اقدام ناجوانمردانه ضارب، اهمال کاری تیم پزشکی است که متاسفانه در ایران کم رخ نمی‌دهد.
اشتباهات تیم پزشکی و درمان مدت‌هاست که بلای جان بیماران شده و متاسفانه تاکنون هیچ یک از مراجع رسمی و مسئولان امر فکری به حال این موضوع نکرده‌اند و همین موضوع سبب شده هرازگاهی برخی بیماران به دلیل قصور پزشکی و یا بی‌تعهدی تیم درمان جان خود را از دست بدهند و یا علاوه بر بیماری اصلی، دردی دیگر بر آلام‌شان اضافه و هزینه خانواده‌ها افزایش یابد.

کمیته پیگیری های ویژه اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان ضمن تسلیت این واقعه به خانواده محترم ان عزیز و مبلغان و حوزویان گرامی، بر اساس ماموریت داده شده به این کمیته از سوی هیات امنای اتاق تبلیغ ، بررسی این پرونده را تا اخذ نتیجه قطعی، تکلیف خود دانسته و از مسولان محترم انتظار پیگیری جدی و سریع، پاسخگویی و مجازات عاملان این حادثه را دارد.

اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان






۲ نظرات برای پرونده طلبه مظلوم محمد تولایی(۳) اهمال تیم پزشکی در پرونده طلبه مظلوم محمد تولایی

  1. محمدپور گفت:

    با سلام.خوبه شما حداقل با بیانیه هاتون پیگیرین.
    کاش بقیه هم یک اقدامی میکردند.

  2. محمد ز گفت:

    بهرحال قضیه این مرحوم معلوم نشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 3 =