آیت الله علوی گرگانی در دیدار رییس بانک مرکزی: سیاست های کشور مبتنی بر توانمندی های داخل باشد نه اعتماد به دشمن| برای مصیبت های موجود در بانک ها فکری شود

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی با بیان این که نباید خیال کنیم که دشمن خیرخواه مردم ایران است، گفت: ما باید سیاستی داشته باشیم که تکیه بر داخل کنیم نه این که اعتماد به دشمنان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار رییس کل بانک مرکزی با بیان این که نمی توان از دشمنان انتظار دوستی داشت، گفت: دشمنان تا جایی که بتواند کینه توزی و دشمنی می کنند و ما باید سیاستی داشته باشیم که تکیه بر داخل کنیم نه این که اعتماد به دشمنان داشته باشیم.

وی افزود: نباید خیال کنیم که دشمن خیرخواه مردم ایران است، دشمنان در همه حال در صدد توطئه چینی علیه انقلاب بوده و هدف آن ها ضربه زدن جدی به جمهوری اسلامی است، رییس جمهور جدید آمریکا هم با ایجاد جنگ روانی سعی دارد القا کند که ضربه های جدی به ایران زده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و لزوم تدبیر عاجل مسؤولان در این زمینه اظهار داشت: متأسفانه ارزش پول کشور سقوط کرده و مسؤولان باید همت کنند تا ارزش پول کشور تقویت شود و مردم از این نظر آرامش داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از نظرات اقتصاددانان کشور برای حل مشکلات جامعه ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید از نظرات اقتصادانان و نخبگان استفاده کرد تا با ارائه طرح هایی مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید برای مشکلات ارزی چاره اندیشی شود، ابراز داشت: متأسفانه عده ای نقشه می کشند و برنامه ریزی می کنند تا از برخی مسائل مانند ارز سوء استفاده کنند که باید جلوی این افراد گرفته شده و یکی از کارهای مهم بانک مرکزی نظارت بر این موضوعات است.

وی عنوان کرد: باید قبل از انجام این سوء استفاده ها جلوی افراد گرفته شود تا شاهد ایجاد مشکلاتی برای کشور نباشیم، باید جلو سوء استفاده ها را بگیریم که مردم گرفتار نشوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نظارت بانک مرکزی بر بانک ها را امری مهم و ضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: برخی بانک ها سراغ بنگاهداری رفته اند در حالی بانک ها نباید اینگونه باشند، باید بر بانک ها نظارت شود تا بر اساس رسالت خود عمل کنند و زمینه ای برای رشد کشور شوند نه این که به دنبال درست کردن جیب برای خود باشند.

وی اضافه کرد: برنامه ها، سیاست ها و فعالیت های بانک ها باید بر اساس دستورات شرع باشد، بخشی از قوانین بر اساس شرع است اما هنوز تا تحقق کامل دستورات اسلامی فاصله داریم و در مسائل مانند دیرکردها و جریمه ها باید طبق دستور اسلام عمل کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که عمل خلاف شرع بانک ها برای کشور ایجاد مشکل می کند، گفت: تا جایی که می شود سودها باید منطقی باشد تا به ملت کمک شود، باید فکری کرد تا مصیبت های موجود در بانک ها درمان شود.

وی بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان دانه درشت اقتصادی با همکاری بانک مرکزی تأکید کرد و افزود: باید پول مردم از بدهکاران دانه درشت بانکی نیز گرفته شود، نباید به گونه ای باشد که نسبت به افراد ضعیف محکم برخورد شود و نسبت به دانه درشت ها برخوردی صورت نگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت امام فرمود فرمود هرگز نگویید نمی توانیم بلکه بر ما می توانیم تأکید داشته باشید چرا که خود این مسأله برای انسان ایجاد قدرت می کند.

وی ادامه داد: باید در سودها تخفیف داده شود تا شاهد فشار بیشتر بر مردم نباشیم؛ همچنین باید پول بانک ها باید به سمت تولید کشور سوق داده شود تا کارها تولیدی دارای سود شود و مردم در این زمینه سرمایه گذاری کنند، باید تولیدکنندگان را در مسیر تولید یاری کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =