آیت الله نوری همدانی: حماسه اربعین زمینه ساز قیام جهانی علیه ظلم و استکبار است| ملت ایران با شعار “هیهات مناالذله” هیچگاه زیر سلطه دشمن نمی رود

حضرت آیت الله نوری همدانی دنیای امروز را محتاج مکتب سیدالشهدا(ع) دانست، گفت: وقتی مردم هدف را شناختند با جان و دل به سمت کربلا حرکت کرده و مانور اقتدار می دهند و قدرت اسلام را به رخ استکبار می کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن حماسه اربعین گفت: در طول تاریخ همواره انسان های آزاده به امام حسین(ع) توجه داشته اند.

وی افزود: حماسه اربعین نشانه عشق الهی محبان امام حسین(ع) است، انسان در حواث باید ریشه یابی کند و عبرت بگیرد نه این که نسبت به علت بی تفاوت باشد، تنها نباید به معلول توجه کرد، اگر می گوییم به اهل بیت(ع) ظلم شده باید علت را تبیین کنیم که چرا ظلم شده است، باید گفته شود که مردم در آن زمان به وظیفه خود عمل نکردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح مسیر امت اسلامی بود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در برابر دیگر خوبی ها مانند آب دریا در برابر آب دهان است.

وی ادامه داد: بر اساس روایات هرکس سلطان جائر ببیند و ساکت بنشیند همراه او به جهنم می رود، مردم باید فرهنگ حسینی را سرلوحه کار خود قرار دهند، فرهنگ هیهات مناالذله باید برای مردم تبیین شود تا در برابر دشمنان مقاومت کنند و زیر بار سلطه دشمن و ذلت نروند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که خوشبختانه حماسه اربعین در نتیجه بیداری مسلمانان و آزادی خواهان دارای شکوه و عظمت شده است، ابراز داشت: وقتی مردم هدف را شناختند  با جان و دل به سمت کربلا حرکت کرده و مانور اقتدار می دهند و قدرت اسلام را به رخ استکبار می کشند.

وی دنیای امروز را محتاج مکتب سیدالشهدا(ع) دانست و عنوان کرد: دنیای امروز باید در ظلم و استکبار قیام کند، امروزه ۳۰ میلیون زائر در کربلا جمع می شوند که این حرکت زمینه ظهور امام عصر(عج) است، با این دید باید تا می توان حرکت مهم اربعین را تقویت کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به قتل روزنامه نگار سعودی در ترکیه، از سیاست های متناقض غربی ها در زمینه حقوق بشر انتقاد و خاطرنشان کرد: غربی ها برای قتل یک نفر چنین غوغایی راه انداخته اند اما نسبت به قتل عام و جنایت در یمن بی تفاوت هستند و سکوت می کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 13