آیت الله سبحانی: ایران برای کسی مایه هراس نیست| حماسه اربعین سبب حفظ و انسجام شیعه می شود

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان این که ایران برای کسی مایه هراس نیست، گفت: اگر همین کسانی که از ایران می ترسند از استکبار و بیگانه دل بکنند و به سفره اسلام بازگردند آرامش بیشتری پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که حماسه اربعین به موضوعی حیاتی برای شیعه و جهان اسلام تبدیل شده است، گفت: امروزه کشورهای ظالم نسبت به تشیع ابراز ناخرسندی می کنند چون دولتی می خواهند که با آن ها برقصد و هرچه آن ها می گویند امضا کند و در کارها هماهنگ باشد، به همین دلیل در دوران رژیم گذشته با ایران مشکلی نداشتند.

وی افزود: امروز دشمن می بیند که جمهوری اسلامی می خواهد بر اساس کتاب و سنت عمل کند، مستقل باشد، با اختیار خود عمل کند و برای خود نفت بفروشد که این موارد برای دشمنان سنگین است، سابقا در تهران برای ما دیکته می کردند که چه باید اجرا شود و در انتخابات مداخله می کردند که چه کسی را باید انتخاب کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وقتی دشمنان می بینند دستشان از همه چیز کوتاه است اظهار ناخرسندی می کنند، اظهار داشت: حتی دولت های مرتجع عرب را علیه جمهوری اسلامی شورانده اند تا برنامه ایران هراسی خود را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: ایران برای کسی مایه هراس نیست بلکه برای همه مرکز اطمینان و قدرت به شمار می رود، اگر همین کسانی که از ایران می ترسند از استکبار و بیگانه دل بکنند و به سفره اسلام بازگردند آرامش بیشتری پیدا خواهند کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در حال حاضر اربعین حسینی برنامه و شعاری است که شیعه را منسجم تر می کند، ابراز داشت: نه تنها از ایران بلکه از کشورهای غربی و شرقی در کربلا جمع می شوند و با زیارت حضرت، شعار حسینی هیهات مناالذله را عملی می کنند.

وی عنوان کرد: شاید در تاریخ بشر این که میلیون ها نفر در یک روز برای یک هدف در محلی جمع شوند بی سابقه باشد، زیارت اربعین و حضور در کربلا سبب حفظ و انسجام تشیع و احیای شعار حسینی می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایات درباره اهمیت اربعین گفت: از مجموع آیات و روایات استفاده می شود که اربعین تکوینا دارای اثر است.

وی افزود: در عالم آفرینش اربعین مبدأ اثر است، بنا بود جناب موسی ۳۰ شب در میقات بماند اما تبدیل به اربعین شد چرا که اثر کامل در اربعین است، موسی باید در این اربعین خود را برای اخذ تورات از عالم آماده کند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: روایات می فرماید که بعد از این که حضرت آدم ترک اولی را انجام داد ۴۰ روز گریه کرد و خداوند توبه او را قبول کرد، آفرینش انسان در رحم مادر در هر ۴۰ روز دچار تغییر می شود، خیال نکنیم که این اثرات جنبه اعتباری دارد بلکه جنبه حقیقی است.

وی ادامه داد: در روایات داریم جوانی که گناه می کند خدا تا ۴۰ سالگی سهل می گیرد اما وقتی در ۴۰ سالگی مسلط بر عقل و نفس شد جدی گرفته می شود، نبوت رسمی به وسیله اربعین تمام می شود یعنی در اربعین قوای انبیا و اولیا برای انجام رسالات تکمیل تر می شود.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: اربعین حسینی علاوه بر این که اثر تکوینی داشته، زیارت امام حسین(ع) شعار شیعه محسوب می شود، یکی از موارد حفظ شعار شیعه زیارت سیدالشهدا در اربعین است و اولین کسی که امام حسین(ع) را زیارت کرد جابر بن عبدالله اانصاری است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 13